Prelazak iz školske učionice u elektronsku nije nimalo jednostavan, jer nije suština u tome da se samo snimi lekcija i postavi na internet. Većina, nažalost, tako misli, ali onlajn didaktika je specifična i zahteva interaktivnost i multimedijalne platforme. Potrebno je da se razume psihologija učenika na internetu jer nije ista kao psihologija učenika u učionici
Iz sadašnje perspektive gledano, nakon što je početak pandemije doveo dotle da sastanak uživo zameni Google Meet i „privezao” gotovo sve ljude za telefone i računare, Zoran Milojević, direktor Obrazovno kreativnog centra (OKC), kao da je predvideo budućnost, kada je pre deset godina pokrenuo Centar za onlajn obuke i usavršavanje nastavnika.
„Za razliku od prestonice koja je centar svih društvenih i privrednih zbivanja, Bor je daleko od svega, ali mi smo iz malog mesta uspeli da se probijemo i postanemo dominantan Centar onlajn obrazovanja nastavnika u regionu”, priča Milojević za Novu ekonomiju.
Trenutno u njegovom Centru za obuke postoji više od 50 seminara za stručno usavršavanje nastavnika, od kojih je većina akreditovana u Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja.
U ovom Google Meet intervjuu diskutovali smo o reformi obrazovanja i o tome kako nastavnici treba da organizuju e-časove.
„Deca najbolje uče dok rešavaju test, igrajući edukativnu igricu, što je tzv. gejmifikovani interaktivni sadržaj, kada se prelaze različiti nivoi, osvajaju nagradni poeni i kreću u potragu za blagom”, kaže Milojević.
Kada ste počeli sa e-kursevima pre deset godina, u to vreme jedino je na pojedinim univerzitetima u regionu postojao program onlajn studiranja. Ali, od početka pandemije deca i nastavnici morali su da se prilagode elektronskoj učionici i ispostavilo se da ste dobro procenili pri izboru pokretanja posla.
Školovao sam se u Nemačkoj, a kasnije sam radio u Srbiji na jednom velikom projektu Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju (GIZ) „Reforma srednjeg stručnog obrazovanja”. To je bilo pre deset godina i u to vreme u svetu je već počelo da se razvija onlajn obrazovanje, pa sam pratio šta se dešavalo. U Americi je počelo ubrzano da se razvija e-učenje, ali najveći uspeh postigla je Australija, u kojoj danas postoji najbolji sistem za onlajn učenje, „learning moodle” sistem.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs