
Loza voli da se bori
Kakav je kvalitet domaćih vina? Odličan generalno. Prošli smo fazu kada su se proizvodila kvalitetna vina, tehnološki ispravna, sortna vina. Sad smo već u fazi da svako podneblje ima svoje karakteristike i ...
Vreme u kome živimo i radimo po mnogo čemu je neobično i drugačije od onog na šta smo navikli i zbog toga nam je izuzetno važno da čujemo kako se naši zaposleni osećaju i šta misle o radu u prethodnih nekoliko meseci. Sproveli smo interno istraživanje u 14 zemalja u kojima MOL Grupa posluje. Važno nam je bilo da kolege podela sa nama svoje iskustvo o rada od kuće, prednosti i nedostatke jer su nam njihovi odgovori dragoceni u pravljenju smernica za organizaciju rada u narednom periodu
MOL je family friendly kompanija. Koje politike ste primenjivali pre pandemije, kako ste ih modifikovali u vanrednom stanju i sada kada je počela škola?
Briga o zaposlenima nam je prioritet jer su oni naš najvažniji resurs. Važno nam je da naši zaposleni budu zadovoljni, ispunjeni i da imaju dobar balans poslovnog i privatnog života. Pre dve godine MOL Grupa, čiji je MOL Serbia deo, pokrenla je program Flexi program koji je našim zaposlenima omogućio da prilagode radno vreme svojim potrebama, ali i da četiri puta mesečno svoje poslovne obaveze mogu da obavljaju van kancelarije. Ovo je benefit na koji su naše kolege i koleginice izuzetno pozitivno reagovale i koji često koriste.
Kako smo deo MOL Grupe, stabilne multinacionalne naftne kompanije, već sa prvim slučajevima pojave korona virusa imali smo spremne planove rada i organizacije tako da smo bili među prvim kompanijama u Srbiji koja je posao organizovala van kancelarije. Kolege su već zbog Flexi programa imali iskustvo rada od kuće, a dodatno smo omogućili da opremu koju inače koriste u kancelariji koriste i od kuće, tako da nije bilo poteškoća u funkcionisanju ili dugog navikavanja na nove uslove rada. Za kolege kojima je to zbog priorode posla bilo neophodno dolazak u Direkciju je bio omogućen uz poštovanje svih epidemioloških mera i redovnu dezinfekciju prostora. Posebnu pažnju posvetili smo zaštiti zdravlja kolega na servisnim stanicama i Depou u Sremskim Karlovcima jer su oni sve vreme bili na svojim radnim mestima.
Ponosni smo na činjenicu da je posao nesmetano funkcionisao tokom rada od kuće zbog izuzetne posvećenosti i odgovornosti svih kolega, a digitalni alati i online komunikacione platforme postali su naši verni saveznici.
Na veliko zadovoljstvo svih, od septembra smo ponovo u kancelariji. Radi opreznosti u kancelariju dolazimo po grupama koje se smenjuju na nedelju dana. Svesni smo da je ovo vreme puno izazova za svakog pojedinca i ostali smo fleksibilni za kolege koje imaju decu ili druge privatne potrebe zbog kojih ne mogu da dolaze u kancelariju i omogućili im da sa menadžerom mogu da dogovore način rada.
Centrala kompanije je sprovela istraživanje u celoj grupi o utiscima zaposlenih o radu od kuće tokom pandemije. Šta su rekli zaposleni, a naročito roditelji, koje su prednosti, a koje mane rade od kuće?
Vreme u kome živimo i radimo po mnogo čemu je neobično i drugačije od onog na šta smo navikli i zbog toga nam je izuzetno važno da čujemo kako se naši zaposleni osećaju i šta misle o radu u prethodnih nekoliko meseci. Sproveli smo interno istraživanje u 14 zemalja u kojima MOL Grupa posluje. Važno nam je bilo da kolege podela sa nama svoje iskustvo o rada od kuće, prednosti i nedostatke jer su nam njihovi odgovori dragoceni u pravljenju smernica za organizaciju rada u narednom periodu. Većina zaposlenih je pozitivno ocenila rad od kuće. Kolege su osećale da mogu produktivno i efikasno obavljati poslovne aktivnosti. Odgovarajuća motivacija i efikasna komunikacija takođe su bili izvodljivi tokom perioda rada van kancelarije, kao i postavljanje prioriteta i fokusiranosti na rad. Nedostajao je osećaj pripadnosti i društvene interakcije: više od polovine ispitanika veruje da su ljudski odnosi bili manje dinamični i aktivni nego ranije zbog vanrednog stanja i rada od kuće.
Na osnovu iskustva iz pandemije, da li očekujete da će iz centrale uslediti smernice o organizaciji rada i kad pandemija prođe? Šta bi mogle biti novine u organizaciji rada za zaposlene, a naročito za kolege sa porodičnim obavezama?
U ovom trenutku smernice za unapređenje fleksiblinog organizovanja rada nakon što pandemija prođe su još uvek u izradi na osnovu iskustava iz prethodnog perioda i povratnih informacija koje smo dobili od kolega. Medjutim one će u mnogome zavisiti i od okolnosti koje budu pred nama u narednom periodu i smernica zvaničnih institucija. Po svemu što možemo da vidimo i čujemo izvesno je da ćemo u narednim mesecima živeti u „novoj normalnosti“ izazvanoj virusom.
Krajem prošle godine dobili ste nagradu Udruženja poslovnih žena za rodno najsenzitivniju kompaniju. Šta ta nagrada konkretno govori o kompaniji i zašto je važna?
Nagrada Udruženja poslovnih žena nam je posebno draga jer iako smo u naftnom biznisu koji se percipira kao muški, skoro polovinu naših zaposlenih su žene, od kojih su neke na visokim rukovodećim pozicijama. Verujemo da prihvatanjem svih oblika različitosti kod ljudi u potpunosti otvaramo potencijal koji oni mogu ponuditi kreativnošću koja potiče iz različitih ideja i iskustava. Nagrada za rodno najsenzitivniju kompaniju je kruna svih aktivnosti koje preduzimamo i koje smo preduzimali u prethodnom periodu na poboljšanju balansa poslovnog i privatnog života, ali i podsticanju koleginica da se usavršavaju kroz učešće u programima podrške koje organizuje MOL Grupa kao što su Women Leadership Network ili LEADS program koji je usmeren na otkrivanje talenata u okviru kompanije, ulaganje u njihovo usavršavanje kako bi jednoga dana preuzeli upravljačke pozicije. Princip rodne ravnopravnosti nam je važan i primenjujemo ga i prilikom regrutovanja, selekcije kadrova, ali i unapređenja u okviru kompanije. Prilikom regrutovanja za više od 50% pozicija u proces selekcije ulazi minimum jedna kandidatkinja. Prema procedurama, za menadžerske pozicije u proces selekcije obavezno ulazi minimum jedna kandidatkinja. Takođe u komisijama na razgovorima za posao podjednako su zastupljeni muškarci i žene. Strateškim dokumentima kompanija MOL se obavezala da udeo žena u upravljačkim strukturama iznosi do 30% do 2022. godine i na dobrom smo putu da taj cilj i ostvarimo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kakav je kvalitet domaćih vina? Odličan generalno. Prošli smo fazu kada su se proizvodila kvalitetna vina, tehnološki ispravna, sortna vina. Sad smo već u fazi da svako podneblje ima svoje karakteristike i ...
IPA programi Evropske unije imaju pet komponenti: pomoć tranziciji i izgradnja institucija (TAIB), prekogranična saradnja (CBC), regionalni razvoj (REGD), razvoj ljudskih resursa (HRD) i ruralni razvoj (IPAR...
Vesti iz izdanja Javne finansije
Prošle godine EPS i Srbijagas su „koštali“ budžet skoro 2% BDP-a, odnosno oko 1,2 milijarde evra. I ove godine u budžetu se predviđa nastavak subvencionisanja energetskih preduzeća. Uz to idu i vraćanje dugo...
Torlak više ne proizvodi sputnjik V vakcine, kažu upućeni. A koliko nas je koštao pokušaj? Makar nekoliko miliona evra. Srbija je trebalo da postane regionalni proizvođač vakcina protiv korone. Bio je pla...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE