Vesti iz izdanja

28.04.2021. 17:05

Autor: AstraZeneca

Pobeda zdravlja

Kiseonik – misija budućnosti za zdravu sadašnjost

Otkako je AstraZeneca, zajedno sa istraživačima sa Univerziteta u Oksfordu, razvila globalno priznatu, pristupačnu vakcinu protiv COVID-19, ova kompanija postala je opštepoznato ime u domovima širom sveta. Pre toga, za kompaniju AstraZeneca znali su pacijenti, istraživači, lekari i svi oni koje je na bilo koji način doticao razvoj inovativnih lekova, zasnovan na neprekidnom istraživanju i naučnim probojima.

Ali, AstraZeneca predano i posvećeno deset godina razvija Program zdravlja mladih (Young Health Programme, YHP), inicijativu koja je u preko 30 zemalja na šest kontinenata ostavila neizbrisiv trag pružajući vitalne obuke, veštine i informacije o zdravlju za preko četiri miliona mladih. YHP programi pomažu mladim ljudima od 10 do 24 godine da preuzmu kontrolu nad svojim zdravljem, posebno u borbi protiv dugoročnih stanja kao što su rak, dijabetes, respiratorne i srčane bolesti i mentalno zdravlje. Ove nezarazne bolesti predstavljaju daleko najveći uzrok smrtnosti na svetu. Svake godine ubiju skoro 41 milion ljudi, što je 71% svih smrtnih slučajeva širom sveta.

Zato su YHP programi razvijeni tako da zadovolje lokalne potrebe, a izvode ih širom sveta partneri iz nevladinog sektora, često uz volontiranje zaposlenih kompanije AstraZeneca. Za njih, ali i za skoro 100.000 uključenih volontera, edukatora i drugih učesnika, ime 

Zeneca više od decenije stoji kao simbol podrške Cilju održivog razvoja br. 3 Ujedinjenih nacija, koji teži „da do 2030. smanji za trećinu prevremene smrtne slučajeve prouzrokovane ovim bolestima“.

Sve aktivnosti usmerene su na pružanje boljih zdravstvenih izbora mladim ljudima kako bi imali i bolje šanse za ispunjen i kvalitetan život. Najvažnije od svega, YHP direktno osnažuje mlade ljude i daje im platformu da o sebi, svojim potrebama i problemima, ali i o rešenjima progovore javno, jasno i glasno. 

Sa mladim ljudima i za mlade ljude, pokrenut je program OXYGEN, trogodišnji poduhvat društvene odgovornosti koji ima za cilj primarnu prevenciju pušenja kod dece uzrasta od 10 do 12 godina u Srbiji, kaže Aleksandar Tripković, direktor AstraZeneca Srbija. 

Otkud ideja da se radi na ovoj temi i sa ovom ciljnom grupom?

„Učestalost korišćenja duvana i duvanskih proizvoda među maloletnicima u Srbiji nije zanemarljiva: čak 11% ovih mladih ljudi koristi cigarete svakog dana. Uz visok stepen dostupnosti duvanskih proizvoda mladima, prisutne su pojave povremenog ili stalnog konzumiranja cigareta već u predadolescentskom dobu, a kako bismo radili na prevenciji, neophodan je fokus na one mlade ljude koji tek stasavaju. Njima treba ponuditi zdrave, uzbudljive alternative i raditi sistemski s državom i obrazovnim sistemom da bi detinjstvo i život uopšte bez duvana postali realnost“, navodi Tripković. 

AstraZeneca je u okviru YHP programa u Srbiji razvila platformu MISSION: OXYGEN sa ciljem da na drugačiji način pristupi ovom problemu. Misija je da se dopre do 200.000 dece uzrasta od 10 do 12 godina i doprinese smanjenju incidencija pušenja za bar 10%.

Umesto zabrana, zastrašivanja i stručnog jezika, platforma se mladima obraća njihovim jezikom, kroz saradnju sa njihovim najuticajnijim vršnjacima – influenserima. Platforma nudi novu definiciju šta znači  „biti cool“ i da je moguće biti kul bez cigarete. 

U situaciji kada 44 posto tinejdžera od 12 do 17 godina u Srbiji ima nalog na TikToku, a veliki deo opšte populacije najviše poverenja ima u influensere, MISSION: OXYGEN osnovu svog javnog delovanja zasniva na temeljnoj saradnji sa grupom odgovornih influensera, onih koji imaju najveći uticaj na ciljnu grupu kojoj se program obraća. 

Ambasadori programa vode aktivan život, promovišu sport, muziku, pevanje, ples, snimanje skečeva i spotova i plasiranje ovakvih sadržaja kroz onlajn platforme i društvene mreže, kroz kulturu solidarnosti, jednakosti i razmene iskustava, i to primarno kroz zajednicu angažovanih kreatora na TikToku i Instagramu, pod heštegovima #ZaŠtaTiDišeš i #ZatoŠtoSamKul, ali i oflajn. Vrhunac ove kampanje je i letnji muzički hit „Kiseonik“, realizovan zajedno sa najvećom regionalnom muzičkom platformom IDJ. Skoro dva miliona ljudi ga je videlo samo na YouTubeu, a njegove poruke zdravog, aktivnog života došle su do gotovo svih u zemlji.

Promena kroz školski sistem

Deo programa MISSION: OXYGEN je i aktivna, sistemska promena kroz školski sistem i partnerstvo s državom. Kroz saradnju s Nacionalnom asocijacijom roditelja i nastavnika, program temeljno radi na razvoju školskog kurikuluma čija svrha je jačanje kapaciteta za proizvodnju kvalitetnog multimedijalnog sadržaja za YouTube i druge onlajn kanale.

Nakon radionica u osam škola i sa skoro 200 učenika, program je, kroz nekoliko trening-sesija pod nazivom „Digitalna kuhinja“, radio i s nastavnicima i učiteljima iz Beograda, Leskovca, Novog Pazara, Niša, Kraljeva, Subotice i Zrenjanina. Na ovim treninzima su nastavnici imali priliku da se bolje upoznaju sa konceptom zdravih stilova života kod mladih, a zatim da ova znanja praktično i primene kroz razvoj digitalnih veština i digitalne pismenosti. Dugoročni cilj je da se oforme efektna, sistemska rešenja za kvalitetno provođenje slobodnog vremena, kroz akreditovane školske programe namenjene proizvodnji multimedijalnog sadržaja.

Pored svečanog obećanja pod imenom „Dajem reč“, program je organizovao i seriju stručnih debata i konferencija i kroz ovih nekoliko godina izrastao u najrelevantniju stručnu platformu u zemlji za razmenu ideja, predloga praktičnih politika i sistemskih pristupa u oblasti kontrole duvana. Predstavnici MISSION: OXYGEN redovni su sagovornici države, stručne javnosti i medija na ovu temu. 

„Kroz ulaganje u MISSION: OXYGEN, ali i angažman i volontiranje zaposlenih u ovom i drugim programima društvene odgovornosti, AstraZeneca u Srbiji i globalno pokazuje da to kako danas izgleda naše društvo nije samo odgovornost države ili pojedinaca, nego da i mi, kao odgovorni korporativni građani, možemo da doprinesemo oblikovanju sveta sutrašnjice već danas. Za nas je ideja da je pobeda zdravlja, zapravo, jedina opcija“, zaključuje Aleksandar Tripković, direktor kompanije AstraZeneca.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.