Hyndai je jedan od nekoliko proizvođača automobila koji mnogo ulažu u robotiku.
Svoj projekat urbane vazdušne mobilnosti koji je razvijen zajedno sa kompanijom Uber predstavila je 2020, a godinu ranije i koncept „Walking car”, automobil sa robotskim nogama koji bi mogao da se kreće u zonama pogođenim katastrofama.
Za narednu deceniju Hyndai predlaže novi sistem pod nazivom „Mobility of
Things” kao proces dodavanja robotske tehnologije svakodnevnim objektima, koji bi postojeće nežive objekte pretvorio u robote i omogućio ljudima da rekonfigurišu i olakšaju svoje svakodnevne potrebe.
Budući da je razvojni centar Hyndai-ja prošle decenije imao koncept „Internet of
Things”, koji se odnosio na omogućavanje objektima da međusobno šalju i
razmenjuju informacije, „Mobility of Things“ će se fokusirati na davanje moći
objektima da se kreću, bilo autonomno ili kroz ljudske operacije. Kao deo tog
sistema, kreiran je „Plug and Drive” (PnD), modul koji se može integrisati sa
svakodnevnim predmetima kako bi ih učinio mobilnim, kao što su, na primer,
hotelska kolica za prtljag.
Zašto bi ih gurao neko, kada mogu i sama da se kreću.
Prvi objekti koji su se, osim hotelskih kolica, našli na udaru ove nove tehnologije
jesu stolovi, kontejneri koji se guraju ili njišu, točkovi na pogon, koji kada se
primene i iskombinuju međusobno u neki sistem, mogu da rekonstruišu čitav
prostor pritiskom na dugme, što bi bilo jako primenljivo za kancelarijske,
trgovinske, kao i životne prostore.
„U svetu koji dolazi nećete pomerati svoje stvari, one će se kretati oko vas”, rekao je potpredsednik Hyndai-ja i šef laboratorije za robotiku Dong Jin Hyun na Sajmu potrošačke elektronike (Consumer Electronics Show – CES).
„PnD je modul prilagodljiv i spreman da odgovara ljudskim potrebama. To je sposobnost koja omogućava promenu praktično svakog prostora, to je način da se konfigurišu prostori na zahtev.”
PnD modul kombinuje hardver za upravljanje, kočenje, električni pogon, hardver
vezan za pokretanje točkova, kao i senzore i kamere za omogućavanje autonomnog kretanja.
Hyndai je na CES-u izložio nekoliko konceptualnih modela. Prvi je bio za ličnu
mobilnost i imao je oblik kapsule za jednu osobu, dizajniran da se integriše sa
mrežama javnog prevoza. Kapsula bi bila deo većeg sistema „Mother Shuttle”
tokom većeg dela putovanja, ali bi mogla da se odvoji kako bi dovela svog putnika do njegovog odredišta, bilo autonomno ili pomoću džojstika.
Drugi koncept je bio za „mobilnost usluga”, kao što je nošenje prtljaga gostiju u
hotelu, a treći za „logističku mobilnost”, koja bi uglavnom uključivala transport i
premeštanje robe iz skladišta.
Vizija mobilnosti takođe uključuje i metauniverzum, sa sugestijama da se robotima može upravljati iz virtuelnog sveta. Trenutno se metauniverzum posmatra kao platforma za igrice, ali Hyndai misli da je mogućnost metauniverzuma beskonačna i, kada metauniverzum postane uobičajeniji u budućnosti, zauzeće važan prostor u svakodnevnom životu.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs