Kako je nastao ovaj neobičan biznis? Te godine, masovna histerija za novim modelom Iphone-a bila je tolika da su je ljudi poredili sa „crnim petkom“ – rasprodajama na kojima se ljudi doslovno bore jedni protiv drugih kako bi se domogli poslednjeg komada odeće. Osnivač agencije stajao je ispred prodavnica kako bi umesto ljudi kojima je vreme najveći trošak, čekao da dođe na red na novi model Iphone-a.
Ostati bez posla u bilo kom gradu predstavlja direktnu pretnju po egzistenciju. U takvim situacijama, primorani smo da budemo kreativni i osmislimo neke neuobičajene načine da dođemo do novca. Njurojčanin Robert Semjuel je 2012. osmislio biznis pod nazivom „profesionalno čekanje u redu“, ne znajući da će njegova vrlo inventivna ideja 2017. razviti u ozbiljan biznis, ali i dobiti i svoju konkurenciju, kao i mobilnu aplikaciju.
Kada je ostao bez posla u kompaniji za tehničku podršku, Semjuel je osnovao Same Ole Line Dudes, agenciju koja zapošljava ljude koji umesto vas čekaju u redu za određenu uslugu. U trenutku kada vi stignete da dođete po određenu stvar, njihova tarifa se završava i zamenjujete „profesionalnog čekača u redu“.
Kako je nastao ovaj neobičan biznis? Te godine, masovna histerija za novim modelom Iphone-a bila je tolika da su je ljudi poredili sa „crnim petkom“ – rasprodajama na kojima se ljudi doslovno bore jedni protiv drugih kako bi se domogli poslednjeg komada odeće. Osnivač agencije stajao je ispred prodavnica kako bi umesto ljudi kojima je vreme najveći trošak, čekao da dođe na red na novi model Iphone-a.
Na osnovnu ideju je došao tako što je na Craigslist.com (popularni američki sajt nalik srpskom Kupujemprodajem.com) postavio oglas kako će čekati u redu za telefon umesto vas koliko je god potrebno za cenu od 100 dolara. Čak i prvi dan iskustva doneo mu je nove ideje za razvoj, jer mu se desilo da je prvi klijent otkazao uslugu čekanja, ali mu je svakako platio za to. U tom trenutku, Semjuel je zapravo već razradio novi korak u biznisu – preprodao je mesto na kome je sam čekao i time zapravo otvorio novo radno mesto.
U početku, uslugu je naplaćivao 25 dolara po prvom satu i dodatnih 10 dolara na svakih sledećih pola sata. Tako je posle čak 19 sati čekanja, zaradio 375 dolara. Njegova ideja, koja je samo par dana funkcionisala „na crno“, prerasla je u zvaničan biznis. Vremenom, ova usluga je postala toliko popularna da su njegovi zaposleni čekali u redu za karte za čuveni američki šou „Saturday night live“ čak 43 sata. Najveći uspeh zabeležili su kada su fanovi ove emisije tražili toliki broj karata da su „čekači“ za jednu noć zaradili čak 14.000 dolara.
Ovaj neobičan biznis ima razrađenu poslovnu strategiju kao i svi ostali. Kako bi se dodatno razvili, rešili su da uslužuju ne samo imućne, već i ljude sa prosečnom zaradom. Razliku je pravilo samo vreme provedeno u čekanju u redu. Tako su zaposleni za svega sat vremena ispred restorana dolazili do ukusne paste u njujorškim restoranima.
Nastavak teksta možete pročitati u 49. broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs