Vesti iz izdanja

01.09.2023. 00:30

Autor: Dimitrije Gašić

Threads: Najbrže rastuća aplikacija svih vremena

TRENDOVI

Unsplash

Metina nova aplikacija Tred (Threads) nedavno je postala najbrže rastuća aplikacija svih vremena. Za samo pet dana od lansiranja dostigla je 100 miliona korisnika.

U pitanju je Tviterov (odnosno X-ov) brat blizanac jer nova društvena mreža, uz nešto drugačiji interfejs, neodoljivo podseća mrežu Elona Maska, što je i on potvrdio.

Prvi čovek Tvitera nakon lansiranja Treda najavio je i tužbu, potom pozvao osnivača Mete na boks meč da tako rasprave, ali od svega toga nije bilo ništa. Tred je nastavio da raste, Tviter se rebrendirao.

Kada je rast društvene mreže u pitanju, novi izveštaji pokazuju da je za sto miliona korisnika TikTok morao da čeka deset meseci, a ChatGPT dva meseca. Instagram je na sto milionitog korisnika morao da čeka dve i po godine, Tviter pet i po, Fejsbuk četiri i po godine, pokazuju istraživanja Vizual Kapitalista (Visual Capitalist).

Navode i to da ovi podaci ne moraju nužno da najavljuju uspeh, u ovom slučaju Tredov, već da je samo marketing kampanja uspela.

Bez plaćenih pratilaca na bivšem Tviteru

Društvena mreža X, nekada Tviter, ukinula je opciju promovisanja naloga, a to znači da oglašivači više neće moći da plate da se njihovi nalozi nađu na feed-u.

Promovisanje naloga generiše preko 100 miliona dolara prihoda godišnje, prema finansijskom izveštaju o poslovanju bivšeg Tvitera.

Ovu vest prvi je objavio Rojters, ali nisu uspeli da dođu do komentara nekog iz kompanije X.

Svakako da ova društvena mreža želi da prihoduje od oglasa, ali očigledno ne i od promovisanja naloga nekog brenda ili kompanije koja ovim putem želi da skupi pratioce. Promovisanje objava i dalje je moguće.

Ove odluke, mada X nije zvanično potvrdio, deo su nove strategije prodaje nove direktorke prodaje Linde Iakarino, nekada direktorke oglašavanja u NBC Universal-u, koja je na poziv Ilona Maska došla da vrati oglašivače i poveća prodaju.

Da li će u tome pomoći rebrendiranje? Naime, čuveni Tviter logo plave ptičice bio je najprepoznatljiviji logo na svetu. Dakle, sam logo bez imena mogao je da prepozna veliki broj ljudi na svetu, što je ujedno i najveći uspeh i kapital ove društvene mreže.

Međutim, Ilon Mask ima i viziju, a ne samo novac. Prema toj viziji, kako je ranije tvitovao (da, još uvek se tvituje i jednostavno ne možemo da kažemo da iksujemo) X treba da postane društvena mreža za sve i da će upravo taj logo postati simbol najvrednijeg brenda na planeti.

Rebrendiranje je nekako došlo odjednom, čini se kao i Maskova vizija ili pak eksperiment, a fanovi ove društvene mreže nisu baš oduševljeni, bar ne svi. Danima su se delili saveti kako da se vrati stari logo na aplikaciji, oni koje nije zahvatio prvi talas ažuriranja su slikali ekrane i hvalili se da njih promena nije zahvatila, ističući to kao kakav trofej. Zašto? Jer im se nije dopao logo, naravno.

Glavna zamerka novog grafičkog rešenja i samog imena jeste ta što liči na logo nekog pornografskog sajta, a tviterašima (niko se ne naziva X-ovcem) izgled logotipa ne prati inicijalnu ideju ove društvene mreže na kojoj su neki duže od decenije i po.

I dok jedni odbijaju da se prilagode promenama, drugi su odlučili da napuste ovu mrežu i presele se na Tred. To je možda i jedan od razloga brzog rasta Metine društvene mreže jer su mnogi tviteraši besni na Maska.

Da je prvi čovek kompanije X čuo negodovanje, pokazuje jedan njegov tvit u kome je rebrend rebrendiranog logoa. Da, sve ove promene se dešavaju u glavi Ilona Maska i na njegovom X nalogu. Dakle, logo koji je ponuđen trebalo bi da pomiri nezadovoljne, ali i da pomogne Masku da istera svoje. Logo koji predstavlja kombinaciju simbola ptice i X ubrzo je uklonjen sa Tvitera.

Još uvek nije moguće predvideti razmere uništavanja društvene mreže Tviter, kao ni uspeh Iksa, koji se u ovom trenutku i dalje nalazi na veb adresi twitter.com.

 

TikTok u borbi sa veštačkom inteligencijom

Kineska društvena mreža TikTok ušla je u borbu sa sadržajem koji generiše veštačka inteligencija AI (Artificial Intelligence), a uskoro će tim putem morati i druge društvene mreže.

Kako bi se izbegao opšti haos i osećaj da više ne znamo da li gledamo nešto što se zaista dešava ili je plod kreacije AI, TikTok podstiče korisnike da označavaju sadržaj koji prikazuje „realistične scene“.

Dakle, TikTok donosi nove alate koji bi trebalo da naglase da je određeni sadržaj kreirala AI, a pre toga da ga i prepoznaju, naravno. Takođe, nove opcije pomažu tiktokerima da sami prijave sadržaj koji je stvorila AI, a algoritam to nije prepoznao.

Tačno je da se ova mreža ukoštac sa nerealnim sadržajem uhvatila još marta ove godine, u jeku popularnosti ChatGPT-ja, ali sada zaoštrava mere i omogućava korisnicima da prilikom objave označe sadržaj kreiran od strane AI.

Na ovaj korak će što pre morati da se odluče i druge društvene mreže kako bi njihovi korisnici jasno mogli da znaju šta je kreacija prirodne, a šta veštačke inteligencije jer nije baš sve očigledno poput traktora u jednoj sceni filma „Boj na Kosovu“.

Raste broj ljudi sa veštinom upravljanja veštačkom inteligencijom

Društvena mreža LinkedIn u svom kvartalnom izveštaju navodi da raste broj njegovih korisnika koji na svoje profile dodaju veštinu ChatGPT ili GPT, poznate po upotrebi veštačke inteligencije (AI), te da je od 2016. do juna 2023. godine broj korisnika koji poseduju ova znanja uvećan devet puta.

Još više se traže eksperti za AI, broj oglasa za posao na ovoj poziciji uvećan je 21 put od novembra 2022.

Isti izveštaj pokazuje da 47 odsto rukovodilaca smatra da bi korišćenje veštačke inteligencije moglo da poveća produktivnost, ali veći broj njih još uvek ne zna na koji način bi mogli AI da implementiraju u svoj posao.

I naravno, postavlja se pitanje da li ćemo zbog AI ostati bez posla?

Odgovora nema u LinkedIn izveštaju, ali za sada veštačka inteligencija nije u mogućnosti da u potpunosti zameni čoveka, već je samo tu da pruži bolju perspektivu, neke nove i možda bolje poglede i rešenja. Njome, još uvek, upravlja čovek.

Muzika stigla i do Instagram „vrteške“

Nova opcija na Instagramu omogućava i da se uz karosel (carousal, vrteška)
objavljuje i muzika iz baze ove društvene mreže.

Kao i pre nekoliko meseci kada je ova opcija uvedena za fotografije, i sada veruju u kompaniji Meta da će muzika doprineti dočaravanju atmosfere u kojoj su fotografije nastale.

Ista ova opcija odnedavno je dostupna i za zajedničke objave koje uključuju više korisnika, a Instagram testira mogućnost zajedničkog kreiranja objava gde bi svako od učesnika mogao da doprinese sadržajem i pruži lični pečat prilikom objave.

Instagram najavljuje u narednim nedeljama i proširivanje muzičke biblioteke, što znači da će još više autora biti angažovano, a saradnja sa platformom Spotifaj u Meksiku i Brazilu omogućava korisnicima da imaju uvid u listu 50 najpopularnijih pesama na Instagram rilsu.

Kada smo kod rilsova, Instagram planira da dodatno ulaže u ovu opciju i na taj način motiviše korisnike da što više snimaju videe.

Bežične slušalice Astell&Kern u top 10 najboljih gedžeta

Prema mišljenju portala Gear Patrol, bežične slušalice brenda Astell&Kern spadaju u najbolje gedžete avgusta meseca ove godine.

Posebnim ih čini ergonomski dizajn, to je ono što se vidi „na oko”. Međutim, kompletan hardver dizajniran je tako da prenosi autentičan zvuk bez šumova, praktično ne menjajući pesmu ili neki drugi audio-sadržaj koji reprodukuju. Takođe, novi model slušalica AK UV100MKII neutrališe spoljašnje zvukove pasivnom izolacijom buke (PNI), pa se samim tim sluša bez ometanja spolja, čak i kada je velika buka. Tom prilikom slušalice neće emitovati zvuk lošijeg kvaliteta jer opcija PNI omogućena je posebnim dizajnom hardvera, a ne softvera.

Baterija je jača od svih prethodnih modela, a to znači da za jedno punjenje mogu da reprodukuju zvuk i do 29 sati.

Recenzije na ovaj model bežičnih slušalica veoma su pozitivne, a zbog izolacije spoljašnjih zvukova stiče se utisak da se pesma koju slušate izvodi uživo, navode prvi korisnici.

Cena ovih slušalica iznosi oko 300 dolara.

Eplova prva 3D kamera strateški stigla tačno pred leto

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.