Cilj je stabilno snabdevanje gorivom
MOL grupa prisutna je u Srbiji pune dve decenije. Za to vreme, kompanija se razvila u jednog od vodećih učesnika u trgovini naftnim derivatima, ali se kao i svi ostali, u poslednjih nekoliko godina suočava s...
Nakon što je Alibaba, kompanija koju je osnovao na Njujorškoj berzi, ostvarila rekordnu zaradu od inicijalne javne ponude u vrednosti od 25 milijardi dolara, Ma Jun, poznatiji kao Džek Ma, preko noći je postao najbogatiji čovek u Kini. Prema podacima magazina Forbes, danas „vredi“ 23,7 milijardi dolara
Džordž Soroš, kao i mnogi drugi uticajni ljudi u svetu, poželeli su ove godine da kupe deo kineskog internet čuda, vodećeg svetskog portala za internet trgovinu Alibaba. Kad je 19. septembra kompanija izašla na Njujoršku bezu, prikupljeno je 25 milijardi dolara, čime je postignuta i najveća inicijalna javna ponuda u istoriji, a sama kompanija procenjena je nedavno na čak 170 milijardi dolara.
Firma Alibaba je krajem oktobra kupila i svog rivala, američki Walmart, čime je osigurala apsolutno vođstvo u oblasti internet trgovine.
Poslovni rezultati za treći kvartal, objavljeni početkom novembra, obradovali su investitore mnogo više nego što su sami očekivali. Prihodi su porasli za 54 odsto u odnosu na prethodni kvartal, dostigavši vrednost od 2,7 milijardi dolara.
Zanimljiv je podatak da za kompaniju Alibaba pre njene pojave na Wall Streetu, prema anketi agencije Reuters, oko 88 odsto Amerikanaca nikada nije čulo, iako je i u tom trenutku bila internet kompanija sa većim poslovnim obrtom od zapadnih rivala, poput Amazona i e-Baya zajedno. U okviru kompanije Alibaba Group danas postoji čak jedanaest potkompanija, od kojih su najveće Alibaba.com, vodeća svetska platforma za internet trgovinu među preduzećima i Taobao Marketplace, vodeći portal za internet kupovinu za potrošače u Kini, sličan e-Bayu.
Nakon izlaska na berzu, Ma je napustio poziciju izvršnog direktora u kompaniji, ali je zadržao upravljačku poziciju. Nema većinski udeo u kompaniji Alibaba Group, već 7,8 odsto, što vredi oko 13,5 milijardi dolara. Proletos je kupio oko 20 procenata u šangajskoj softverskoj kompaniji Hundsun Technologies za 531 milion dolara i postao kontrolni akcionar u kompaniji koja nudi softverska rešenja za širok spektar finansijskih institucija, uključujući banke i brokerske kuće.
Rođen je 1965. godine u gradu Hangzhou na istoku Kine, u višečlanoj porodici skromnih primanja. Poseta tadašnjeg američkog predsednika Ričarda Niksona 1972. godine, pretvorila je Maov rodni grad u turističku meku. Kao tinejdžer nije bio veliki ljubitelj škole, pa je, kako je rekao u intervjuu za BusinessIsider, ustajao rano ujutru i posećivao glavni hotel u gradu. Turistima je nudio obilazak grada u zamenu za kratke časove engleskog jezika. Tako je i dobio englesku verziju svog imena – Džek Ma, po kojoj je danas poznatiji u svetu.
Ma je dva puta padao na prijemnom ispitu na Pedagoškoj visokoj školi, pre nego što je 1988. konačno primljen. Za posao je takođe odbijan više puta, a često u svojim intervjuima pominje da ga kao menadžera nisu želeli ni u lancu brze hrane Kentucky Fried Chicken (KFC). Na kraju je ipak uspeo da dobije posao kao profesor engleskog jezika u lokalnoj školi, gde je zarađivao 12 dolara mesečno. Đaci su ga, kako pišu mediji, obožavali.
Nastavak teksta možete pročitati u šesnaestom broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
MOL grupa prisutna je u Srbiji pune dve decenije. Za to vreme, kompanija se razvila u jednog od vodećih učesnika u trgovini naftnim derivatima, ali se kao i svi ostali, u poslednjih nekoliko godina suočava s...
Tokom, sada već decenijske, vladavine SNS-a, teško je i nabrojati neispunjena obećanja, počevši od onih na čijim krilima su i došli do vlasti, poput rešavanje 24 sporne privatizacije ili simpatičnog obećanja...
INTERVJU Tamara Džamonja Ignjatović, redovna profesorka Filozofskog fakulteta u Beogradu
Nesumnjivo je da električni automobili imaju čitav niz prednosti u odnosu na klasične, pre svega u tome što nemaju nikakve emisije gasova (mada njihov proizvodnja i reciklaža nisu nimalo ekološke), ali istov...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE