Uspešan predstavnik „nove“ generacije, gradi svoju karijeru primenjujući inženjerski način razmišljanja na poslovne izazove, Janko Pavlović je student master studija ETF-a i stažista u sektoru marktetinga u kompaniji Japan Tobacco International. Nikad, kaže, nije ograničavao svoje izbore i uvek kombinuje više stvari. Jedna uvek dobro krene
Sa idejom razvoja novog tipa hibridnog vozila koje bi za pokretanje koristilo, inače „izgubljenu“, energiju kočenja, Janko je sa svojim timom stigao do polufinala Šnajderovog konkursa. Tematika ovog međunarodnog takmičenja je razvijanje pametnih gradova i ideja o njima.
„Pošto gradski autobusi stalno idu istim rutama, odnosno zaustavljaju se i kreću sa istih mesta, naša ideja je da prepravimo ta vozila tako da prikupljaju energiju prilikom kočenja. Novina je u tome da bi se, još uvek dosta teške, baterije nalazile ispod stanica, a ne u samim vozilima. Postoji i opcija direktnog vezivanja vozila na pametnu mrežu, bez baterija. Na taj način vozilo ne „vuče“ baterije sve vreme sa sobom. Poenta je u povećanju efikasnosti gradskih autobusa sa konvencionalnim SUS motorima, smanjenju količine izduvnih gasova u urbanim uslovima, smanjenju potrošnje goriva, kao i troškova održavanja. To je skup projekat i za njegovo ostvarivanje je potrebno dosta novca. Finale tek sledi.“
Janko je prošle godine diplomirao na osnovnim studijama na Elektrotehničkom fakultetu u Beogradu, a trenutno je na masteru smera Energetika. Za svoj diplomski rad razvio je prototip pametnog šporeta. On kuva istom brzinom i kvalitetom kao i klasičan šporet, ali štedi i preko 50 odsto energije pri vrenju.
Prošle godine je bio deo programa Coke Summership i tokom dva meseca u predstavništvu Coca-Cola u Beogradu sarađivao sa mladim, talentovanim ljudima, radio u timu i učio. Tokom prošlog leta bio je na praksi i u EPS-u, a od decembra je stažista u predstavništvu Japan Tobacoo International (JTI) u Beogradu.
„Prijavio sam se na konkurs za JUMP praksu u JTI-u. Proces selekcije je bio izazovan, sa dosta krugova, a moja početna želja je bila da makar steknem iskustvo u procesu selekcije. Na početku je bilo oko 600 kanditata, a priliku za praksu je dobilo nas troje. Ovo je dobra šansa za napredovanje. Učim dosta i zadovoljan sam radnim okruženjem i atmosferom u timu. Svi su otvoreni i raspoloženi za saradnju. Trenutno sam u brand marketingu, a sama praksa podrazumeva prolazak kroz više sektora. Inženjerski način razmišljanja koji sam stekao tokom studija zajedno sa inovativnim pristupom čini odličnu kombinaciju za suočavanje sa poslovnim izazovima. Ljudi se najčešče striktno drže svoje struke iako bi možda bili mnogo uspešniji kombinujući je sa nekom drugom. Poenta je da tim bude što raznovrsniji jer svaki član doprinosi sinergiji svojom jedinstvenom perspektivom.“
Nastavak teksta možete pročitati u dvadesetom broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs