Svet

09.01.2024. 11:44

Tech Crunch

Autor: Nova ekonomija

23andMe tvrdi: Korisnici sami krivi što su njihovi podaci ukradeni

Kompanija 23andMe, suočena s brojnim tužbama nakon hakerskog napada, odgovornost svaljuje na korisnike

Foto: Pixabay

Svet

09.01.2024. 11:44

Kompanija 23andMe, koja pruža usluge genetskog testiranja, našla se u središtu kontroverze nakon što je okrivila korisnike za nedavno hakovanje. Prema izveštajima, hakeri su kompromitovali podatke gotovo polovine korisničke baze kompanije, što je izazvalo talas tužbi od strane ugroženih korisnika.

Incident, koji je obelodanjen u decembru, obuhvatio je krađu genetskih i porodičnih podataka 6,9 miliona korisnika.

Hakeri su inicijalno pristupili oko 14.000 korisničkih računa, koristeći tehniku „credential stuffing“, koja se oslanja na već kompromitovane lozinke.

Od ovih prvih 14.000 žrtava, napadači su uspeli da prošire svoj pristup na lične podatke preostalih 6,9 miliona korisnika, koristeći funkciju „DNA Relatives“ koju nudi 23andMe.

Ova funkcija omogućava korisnicima da automatski dele svoje podatke s potencijalnim rođacima na platformi, čime su neposredno postali ranjivi, piše Tech Crunch.

U pokušaju da se odbrani od pravnih posledica, 23andMe je sada izdao saopštenje u kojem optužuje korisnike za nemar u održavanju sigurnosti svojih naloga, tvrdeći da su neki korisnici koristili već kompromitovane lozinke.

Ovaj potez izazvao je kritike pravnih stručnjaka i korisnika, koji smatraju da je kompanija prebacila odgovornost na žrtve umesto da preduzme mere za jačanje sigurnosnih protokola.

Advokati koji zastupaju žrtve ističu da je neodgovorno svaljivanje krivice na korisnike, obzirom da su podaci koji su ukradeni izuzetno osetljivi i uključuju genetske informacije.

Prema njihovim rečima, 23andMe je bio svestan rizika povezanih s recikliranjem lozinki i trebalo je da implementira dodatne sigurnosne mere kako bi zaštitio svoje korisnike.

23andMe, sa druge strane, tvrdi da ukradeni podaci ne mogu biti iskorišćeni za nanošenje finansijske štete žrtvama, jer ne uključuju osetljive informacije poput brojeva socijalnog osiguranja ili vozačkih dozvola.

Nakon curenja podataka, 23andMe je resetovao sve korisničke lozinke i uveo obaveznu višefaktorsku autentifikaciju, koja je pre incidenta bila samo opcionalna.

Takođe, kompanija je izmenila svoje uslove korišćenja kako bi otežala grupne tužbe protiv nje, što su pravni stručnjaci opisali kao „ciničan“ i „sebičan“ pokušaj da se zaštiti od pravnih posledica.

Međutim, ovi postupci nisu uspele da zaustave talas grupnih tužbi koje su usledile.

23andMe se izmenom uslova korišćenja štiti od tužbi

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.