Kompanije koje su najviše usmerene na korišćenje veštačke inteligencije (AI) ne stvaraju dodatu vrednost samo iz automatizacije poslova, već tu tehnologiju koriste i da bi povećali sposobnosti svojih zaposlenih, rezultati su istraživanja o stavovima prema AI tehnologijama koje je nedavno sprovela kompanija Mikrosoft (Microsoft).
Kompanija je sprovela istraživanje usredsređeno na AI i veštine potrebne u savremenom poslovanju, koji je obuhvatio oko 12.000 zaposlenih i njihovih menadžera, u većim preduzećima na 20 tržišta širom sveta.
Zaposleni u inovativnim svetskim kompanijama uviđaju da su algoritmi neophodni za dobijanje uvida iz ogromnih skupova podataka i da im pomažu u smanjenju broja repetitivnih zadataka, dok kao drugu najvažniju osobinu vide maksimiziranje sposobnosti ljudi da tako stečene uvide koriste na kreativan način, za rešavanje izazova i pronalaženje novih mogućnosti.
„U suštini radi se o osnaživanju ljudi da efikasno koriste vreme koje je AI oslobodila, preuzimajući određene zadatke“, navodi se u istraživanju.
Konkretne veštine koje poslodavci u kompanijama koje primenjuju AI tehnologije su, na prvom mestu, analiza i programiranje podataka, ali isto tako i komunikacija i veštine pregovoranja, liderstva i upravljanja, navodi se u istraživanju.
Istraživanje pokazuje da skoro 85 odsto višeg menadžmenta u kompanijama koje su uveliko usvojile AI imaju kažu da već vide dodatnu vrednost koju im je uvođenje te tehnologije donelo, u poređenju sa skoro 59 odsto menadžera u kompanijama koje su u početnim fazama upotrebe veštačke inteligencije.
Istraživanje je takođe pokazalo da su kompanije koje su brže usvojile AI usmerene na to da tehnologija dopunjuju talente zaposlenih, a da 84,7 odsto rukovodilaca i nešto više od 62 odsto zaposlenih u tim firmama smatraju da putem veštačke inteligencije dobijaju dublji uvid i asistenciju u odlučivanju.
Među vodećim firmama koje se oslanjaju na AI tehnologije u poslovanju, skoro sve (93,9 odsto) kažu da aktivno grade veštine svojih zaposlenih ili imaju jasan plan kada i kako da sprovedu takvo usavršavanje. Ove kompanije takođe neguju veštine zaposlenih u svim kategorijama, od napredne analize podataka, do viših nivoa komunikacije i pregovora.
„U trenutnom okruženju kompanijama će trebati ljudska domišljatost kako bi ponovo pokrenuli svoje poslovanje. U kontekstu novih pravila za saradnju sa kupcima i partnerima, inovativne i prilagodljive organizacije poslovaće bolje. Ovo istraživanje otkriva da su kompanije bazirane na AI tehnologijama bolje pozicionirane, jer više ulažu u širok spektar veština i više su usmerene na to kako nova tehnologija može osnažiti radnike“, ocenio je Azim Azhar, stručnjak za AI industriju i osnivač kompanije Exponential View.