Svet

29.04.2020. 23:53

Euractiv

Autor: Nova Ekonomija

Avio-prevoznici se bune protiv mera socijalnog distanciranja

Evropske avio kompanije smatraju da su mere za održavanje distance teško sprovodive u avionima, piše Euractiv.Evropski ministri za transport razgovaraće o planovima za nastavak avio usluga, a Evropska komisija izrađuje nacrt stra...

Foto: Pixabay

Svet

29.04.2020. 23:53

Evropske avio kompanije smatraju da su mere za održavanje distance teško sprovodive u avionima, piše Euractiv.

Evropski ministri za transport razgovaraće o planovima za nastavak avio usluga, a Evropska komisija izrađuje nacrt strategije, za koju se nada da će biti objavljena sredinom maja.

Neki avio prevoznici već su počeli da sprovode mere, kao što su blokada srednjeg mesta na malom broju letova koji još uvek funkcionišu i obaveza da putnici nose maske. Na aerodromima su uvedene mere održavanja rastojanja kao u centrima gradova i supermarketima.

Najveće avio kompanije Evrope, kao što su Air France-KLM, Lufthansa i IAG, na oprezu su kada su u pitanju uputstva EU.

Asocijacija evropskih avioprevoznika A4E uputila je pismo evropskim ministrima, u kojem instistira da „mere društvene distance nisu ni neophodne ni izvodive u avionima“.

„Mere i regluativa moraju biti proporcionalni realnim nivoima rizika“, navodi se u pismu.

Asocijacija smatra da putnicima mora biti omogućen pristup zaštitnoj opremi poput maski.

U pismu piše i da bilo koja mera uvedena za suzbijanje koronavirusa treba da bude privremena i da njene troškove treba da snosi država, dok predostrožnosti za biološku bezbednost, kao što je merenje temperature putnicima, treba da sprovodi samo kvalifikovano osoblje.  

Trenutno su za većinu avio prevoznika glavni problem troškovi. Lufthansa je saopštila da gubi milion evra po satu zbog nedostatka posla, dok su druge, poput onih u Skandinaviji, masovno poslale radnike na odsustvo.

Međunarodna asocijacija za aero transport procenjuje da avio prevoznici moraju popuniti 87 odsto kapaciteta da bi bile “na nuli“. U većini slučajeva, blokiranje srednjeg sedišta će onemogućiti avio kompanije da se približe tom cilju.

Izvršni direktor kompanije Ryanair Majkl O’ Liri nedavno je izjavio da Ryanair neće moći da nastavi poslovanje ako blokada srednjeg sedišta bude prinudna, jer bi to uništilo poslovni model kompanije.

O’ Liri je rekao da „srednje sedište ne pruža nikakvu društvenu distancu, pa je ideja (da se ono blokira) idiotska i njome se ništa ne postiže”.

Prema zdravstvenim stručnjacima, ljudi treba da održavaju razdaljinu od dva metra kako bi se smanjio rizik od infekcije koronavirusom.

Imajući u vidu veličinu modernih avionskih kabina, putnicima bi moralo da bude dodeljeno oko sedam sedišta da bi imali dovoljno mesta.

To nije sprečilo druge avio prevoznike da prihvate ideju o blokadi srednjeg sedište. Japan Airlines objavio je ove nedelje da će tokom leta na svim domaćim letovima važiti ova mera, a Ryanair-ov rival easyJet saopštio je da je ona moguća dok je potražnja mala.

Drugi avio prevoznici poput američkog American Airlines-a uvešće obavezno nošenje maski za sve putnike i posadu od maja.  

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.