Vesti iz sveta

10.04.2024. 14:38

CNBC, Axios

Autor: Nova ekonomija

Boing isporučio manje aviona nakon januarske nesreće

Isporuke aviona Boing (Boeing) opale su u prvom tromesečju pošto se ta američka kompanija našla pod pojačanim inspekcijskim nadzorom, a nakon što je u januaru u vazudhu čep eksplodirao na jednom od njenih „737 Maks 9“ letelica.

Kompanija je predala kupcima 83 aviona od početka ove godine do marta, što je manje od prethodnog tromesečja kada je isporučila kupcima 157 aviona.

Samo u martu, kako piše CNBC, Boing je isporučio 29 aviona.

Kupci Boinga i dalje naručuju nove mlazne aviona od proizvođača, koji zajedno sa evropskim Erbasom dominira na tržištu velikih mlaznih aviona.

Ovaj pad prodaje zabeležen je nakon nesreće koja se dogodila 5. januara na letu prevoznika „Aljaska erlajns“, kada je utvrđeno da su na čepu vrata aviona nedostajali zavrtnji.

Tako je američka Federalna uprava za vazduhoplovstvo pregledala Boingovu proizvodnju 737 Maks i zabranila Boingu povećanje proizvodnje mlaznjaka dok ne potpiše svoje procedure kontrole kvaliteta.

Finansijski direkor Boinga Brajan Vest rekao je na konferenciji za novinare da će „namerno usporiti proizvodnju“.

„I mi smo ti koji su doneli odluku da ograničimo stope za program 737 ispod 38 mesečno dok ne osetimo da smo spremni. I osetićemo uticaj toga u narednih nekoliko meseci“, rekao je on.

Kako piše Njujork Tajms, akcije Boinga pale su juče za više od dva odsto nakon što je Federalna uprava za vazduhoplovstvo da istražuje Boing.

Prethodno je glavni izvršni direktor Boinga Dejv Kalhun saopštio da će se povući sa svoje pozicije krajem 2024. godine, zajedno sa još nekolicinom drugih izvršnih direktora.

Glavni izvršni direktor Boinga Dejv Kalhun saopštio je pre nekoliko dana da će se povući krajem 2024. godine, zajedno sa još nekoliko drugih izvršnih direktora napuštajući svoje funkcije usred stalnog nadzora sigurnosti aviona ovog proizvođača.

Problemi i sa drugim Boingovim modelima?

Naime, bivši inženjer Boinga tvrdi da su se pojavili i problemi sa drugim Boingovim modelima, a da su kada je taj problem izneo do njega stigle i pretnje.

Kako piše Axios, strukturni problemi na Boingovim modelima 787 Dreamliner i 777 mlaznjacima bi mogli da dovedu do iznenadnog kvara aviona, tvrde advokati bivšeg inženjera Boinga.

„Naime, inženjer Sem Salephur je izrazio zabrinutost u vezi sa avionima, ali mu je Boing ‘pretio i ućutkao ga'“, tvrde njegovi advokati.

Zabrinutost Sem Salephur-a se odnosi na neodstatke u proizvodnji unutar karoserija 787 i 777. Salephur je kazao da su trupi, koji su sastavljeni od nekoliko delova više različitih proizvođača bili nepropisno pričvršćeni zajedno i mogli bi da se iznenada raspadnu.

„Umesto da posluša njegova upozorenja, Boing je dao prioritet da se avioni plasiraju na tržište što je brže moguće, uprkos poznatim, dobro potkrepljenim pitanjima koja je pokrenuo,“ izjavili su advokati.

Boing je u saopštenju rekao da je „potpuno uveren“ u 787 Dreamliner i da su tvrdnje o strukturnom integritetu mlaznjaka „netačne“ i dodali da su pokrenuta pitanja „podvrgnuta rigoroznom inženjerskom ispitivanju pod nadzorom FAA“.

Prošle godine, Boing je privremeno zaustavio isporuke svojih 787 Dreamliner aviona nakon što je obavestio Federalnu upravu za vazduhoplovstvo da sprovodi „dodatnu analizu komponente trupa“, ali su iz kompanije istakli da nema zabrinutosti za bezbednost aviona koji su već u upotrebi.

Generalni direktor Boinga podneo ostavku

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.