Zbog rizika da će Ujedinjeno Kraljevstvo 29. marta napustiti EU bez sporazuma o „razvodu“, kompanije Kelog i Mondelez Internešenel prave zalihe proizvoda.
Kako se navodi, kompanija želi da zaštiti Britance od potencijalnih nestašica Pringls čipsa, BelVita keksa i Milka čokolade.
Mogući izlazak Britanije iz Unije bez dogovora, poznat kao tvrdi Bregzit, naveo je nekoliko velikih kompanija da počnu s pripremama za eventualne poremećaje koji bi mogli da nastupe.
Kelog, poznat po Pringls čipsu, otvara nove magacine i pravi zalihe svojih grickalica i žitarica (pahuljice, musli, kornfleks) u nadi da će ublažiti štetu od potencijalnih zastoja na britanskoj granici i uvoznih carina, rekao je za Rojters generalni direktor Stiv Kejlen.
Dodaje da Kelog takođe radi s dobavljačima na obezbeđivanju dovoljnih količina sirovina za svoje fabrike.
Kejlen kaže da je Kelogov lanac snabdevanja izložen mogućim posledicama Bregzita, i kao primer navodi da se čips Pringls, drugi najpopularniji brend u Britaniji posle Pepsijevog „Vokersa, proizvodi u Belgiji.
Prinlgs, koji može da se drži na zalihama 15 meseci, prošle godine je na britanskom maloprodajnom tržištu prihodovao 342,6 miliona dolara, prema podacima Euromonitora.
S druge strane, još izloženije je Kelogovo evropsko poslovanje s cerealijama, najveće u Zapadnoj Evropi s tržišnim udelom od 23,2 odsto prošle godine, budući da u Velikoj Britaniji kompanija ima više velikih fabrika. Kontinentalna Evropa je lani u ukupnoj Kelogovoj prodaji prozivoda od žitarica imala udeo od 18 posto.
„U okruženju EU bez graničnih barijera poslovanje se odvija fino, ali u okruženju sa carinama, u uslovima trvrdog Bregzita to će se promeniti i moramo se pripremiti za to““, ističe Kejlen.
Istovremeno, Mondelez se priprema za meki Bregzit u nadi da će britanski i evropski političari postići dogovor u poslednji čas.
„Prema grubim procenama, očekujemo da će doći do poremećaja u transportu prozivoda u trajanju tri do četiri nedelje“, kaže glavni izvršni direktor Dirk Van de Put.
Mondelez je povećao skladišne i prevozne kapacitete u Britaniji i gomila zalihe svih proizvoda koje pravi u Evropi, uključujući BelVita keks i čokoladu Milka, dodao je on. Prema njegovim rečima, kompanija ne planira povećanje cena, ali bi ozbiljna devalvacija britanske funte mogla da učiniti njihovu evropsku robu vrlo skupom.