Vesti iz sveta

03.10.2023. 13:00

BBC

Autor: Čedomir Savković

Burger King i dalje posluje u Rusiji uprkos obećanju da će otići

Foto: Pixabay

Burger King i dalje radi u Rusiji uprkos obećanju vlasnika te franšize da će napustiti to tržište pre više od godinu dana.

Lanac restorana brze hrane Restaurant Brands International (RBI), koji je vlasnik 15 posto franšiznih preduzeća brze hrane u Rusiji, odgovorio je za BBC da trenutno nema novih informacija o njegovom izlasku sa ruskog tržišta.

U martu 2022. godine, ta kompanija je objavila da je započela proces napuštanja Rusije.

Od izbijanja rata u Ukrajini, zapadne kompanije su bile pod pritiskom da napuste Rusiju.

RBI je jedna od najvećih svetskih kompanija za restorane brze hrane, navela je svoj komplikovani ugovor o franšizi kao razlog za teškoće u pokušaju izlaska iz te zemlje.

Navode da u ovom poslu imaju tri partnera za oko 800 restorana.

David Šer, predstavnik RBI-a, rekao je u martu 2022. da je glavni operater Burger Kinga u Rusiji odbio da zatvori prodajna mesta nakon prvih napada na Ukrajinu.

Dok Burger King ostaje otvoren za poslovanje u Rusiji, njegov najveći rival McDonald’s, koji je korporativno posedovao većinu njegovih restorana, napustio je tu zemlju.

Matična kompanija lanaca restorana KFC, Yum! Brands  takođe je prodao više od 100 restorana lokalnom operateru u Rusiji, koji su u aprilu preimenovani u Rostic’s.

Kako se dodaje, RBI-jev udeo od 15 odsto u Burger Kingu u Rusiji znači da ne može jednostavno da diktira uslove svojim kolegama akcionarima i da od njih ne može da zahteva da ga zatvore u Rusiji.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.