Za Crni petak ove godine u SAD je najviše porasla onlajn kupovina, dok je kupovina u prodavnicama opala za 5,4 odsto, prenosi Rojters. Ipak, veliki porast u kupovinama preko interneta očekuje se i tokom Cyber ponedeljka – odnosno danas, a grupa ljudi koja će najviše trošiti za ove praznike je Generacija Z.
Džonatan Čin, direktor odseka za podatke u kompaniji Fakteus koja prikuplja podatke o potrošnji putem kartica, rekao je za Rojters da je onlajn kupovina porasla za 11 odsto, dok je u prodavnicama opala za 5,4 odsto za sedmodnevni period koji je prethodio Crnom petku.
Međutim, kada se u sve to uračuna inflacija, realni porast onlajn kupovina je 8,5 odsto, dok je pad kupovine u prodavnicama dostigao osam odsto.
Veliki skok u prodaji za tih sedam dana u SAD zabaležili su Shein, Temu kao i TikTok Shop (fenomen koji i dalje nije dostupan srpskim kupcima) u odnosu na prethodnu godinu, rekli su iz Fakteusa. Sve tri pomenute kompanije su kineske.
Podaci Mastercard SpendingPulse-a, ne računajući prodaju automobila, kao ni ni inflaciju, govore da je prodaja za Crni petak 2024. godine porasla za 3,4 odsto u SAD-u.
Mastercard kaže da je došlo i do značajnog rasta kupovine namirnica u periodu od dve nedelje koje su prethodile Crnom petku, kao i da se na taj dan prilično mnogo trošilo u restoranima, prenosi CNN.
Podaci Adobe Inc-a, koji su pratili podatke maloprodajnih sajtova i prodavnica koje koriste njihov softver, tvrde da su Amerikanci ovog petka potrošili oko 10,8 milijardi dolara na onlajn kupovinu, beležeći rast od 10,2 odsto u odnosu na prošlu godinu. Prema ovim podacima najprodavaniji proizvodi su šminka, blutut zvučnici i espreso aparati.
Adobe takođe očekuje rekordnu prodaju ovog ponedeljka, čak 13,2 milijarde dolara, tačnije porast od 6,1, odsto u odnosu na prethodnu godinu, prenosi CNN.
S druge strane podaci Salesforce-a, koji su prikupljani preko praćenja njihovog softvera, kažu da je porast onlajn iznosio sedam odsto, tačnije 17,5 milijardi dolara. Salesforce kaže da su najprodavaniji mali kućni uređaji i nameštaj.
Podaci Statiste uoči ovog Crnog petka govore da najveći broj potrošača čini Generacija Z, tačnije grupa ljudi rođena između 1997. i 2012. godine, čak tri od četiri Amerikanca ove demografske grupe verotvano je kupovala za Crni petak. Najmanji broj onih koji su svoju kupovinu planirali za Crni petak su najstariji, „bejbi bumeri“, rođeni između 1946. i 1964. godine.
Koliko šoljica kafe piju građani Srbije i zašto je na tržištu sve više zamena za kafu?