Svet

19.03.2018. 10:01

B92

Autor: Nova Ekonomija

Čuveno francusko vino ima nova tržišta, rast dvocifren

Svet

19.03.2018. 10:01

SAD, Velika Britanija i Japan su tri najveća izvozna tržišta industrije šampanjca, čija je prodaja u 2017. pomogla ostvarenju ukupno 4,9 milijardi evra prometa

„Ovaj učinak je rezultat povećanja izvoza“ na „2,8 milijardi evra što je 6,6 odsto više u odnosu na 2016. godinu“, objavio je udruženje proizvođača.

Vino „Šampanjac“, zaštićeno kontrolisanom etiketom porekla, nosi naziv po regionu na severoistoku Francuske.

„U poređenju sa 2016. godinom, gde je rast prometa bio podstaknut diversifikacijom ponude, to je jak napredak na tržištima gde se šampanjac najbolje prodaje, što objašnjava novi rekord iz 2017.“, ocenio je Odbor.

SAD zadržavaju „prvo mesto kao dragoceno izvozno tržište“, a prodaja koja je prošle godine dostigla 586 miliona evra, ispred Velike Britanije koja „i dalje pati od negativnog uticaja Bregzita, uz pad količine od 11odsto“, precizirala je organizacija.

Jak rast je japanskom tržištu i po vrednosti (+21,3 odsto) i po količini (+17,6 odsto).

„Kina, Hong Kong i Tajvan“ su nova jaka uporišta za vinare Šampanje, dok su „rezultati Južne Koreje takođe izuzetni (+39,5 odsto vrednosti) uz kupovinu koja prvi put prelazi milion boca“, naglasio je šampanjski odbor.

U 2017. godini ukupna prodaja iznosila je 307,3 miliona boca, što je povećanje od 0,4 odsto u odnosu na 2016. godinu.

Performanse van Evropske unije su u suprotnosti s rezultatima na francuskom tržištu, gde je došlo do pada obima prodaje od 2,5 odsto, sa 153,6 miliona boca.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.