Svet

13.05.2015. 11:00

Poslovni dnevnik

Autor: Nova Ekonomija

Dok Uber diže prašinu, konkurencija se širi

Svet

13.05.2015. 11:00

Za razliku od Ubera, startap BlaBlaCar vozačima ne dopušta zaradu i ne nudi usluge u gradovima, pa nije kontraverzan.
Uber je možda poznatiji, ali jedan drugi prevoznički startap, koji je u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Španiji, Portugalu i Poljskoj zbog svoje pouzdanosti već postao konkurencija vozovima i autobusima, u Hrvatskoj velikom brzinom osvaja tržište.
Francuski servis BlaBlaCar, koji je u Hrvatsku došao u martu, za regionalne medije potvrdio je da mu je Hrvatska najbrže rastuće tržište u srednjoj i istočnoj Evropi. 
Iz kompanije ističu da je Hrvatska sa četiri i po miliona stanovnika, po veličini, jedno od najmanjih tržišta na kojima je BlaBlaCar prisutan. 
BlaBlaCar ima više od 20 miliona korisnika u Evropi, a mesečno njegove usluge koristi više od dva miliona putnika. Na hrvatsko tržište BlaBlaCar je ušao kada je u martu preuzeo mađarskog konkurenta AutoHop i najvećeg evropskog konkurenta, nemački Carpooling.com. 
Vozač, vlasnik vozila, zaradi nešto novca od svakog putnika, a BlaBlaCar po rezervaciji uzme proviziju od deset odsto. Kako je tržište prevoza strogo regulisano u celoj Evropi, Francuzi su otkrili jedinstvenu formulu kako svoje usluge da nude potpuno u okviru zakona. 
„Mi ne nudimo taki usluge kao Uber, ne nudimo usluge untar gradova i ne omogućavamo vozačima da preko nas zarađuju već jedino što nudimo je mogućnost da onaj ko bi ionako išao na neki put, znači veću udaljenost, pronađe do četiri saputnika sa kojima može podeliti trošak puta „, kažeu iz kompanije. 
Dodaje da su cene za saputnike ograničene. U Hrvatskoj se prema zakonu trošak prevoza računa dve kune po kilometru plus trošak putarine i deli s brojem saputnika. 
„Vozač može naplatiti manje, ali ne može više jer bi to bilo protiv zakona“. 
Sistem proverava da vozači ne voze svakodnevno na istim rutama ili na bilo koji drugi način koriste sistem za pružanje komercijalnih usluga. 
BlaBlaCar u Hrvatskoj i većini zemalja u kojima pruža usluge ne uzima proviziju od vozača. Izuzetak su Francuska, Velika Britanija, Španija, Portugalija i Poljska. Reč je o tržištima, koja su uz Nemačku, najrazvijenija i gde su korisnici najaktivniji.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Citam ovu vest i pomalo je zbunjujuc. Sa jedne strane svakodnevno slusamo Vucica koji nam govori da se Srbija vrtoglavo razvija, da se nikada bolje nije zivelo, da su penzioneri trenutno najponosniji svojim penzijama, da privreda napreduje iz sata i sat… I sada citam ovu vest u kojoj se jasno stavlja do znanja da nam je drzava otisla u tri lepe…. poljane. Pa ko sada laze?

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.