Vesti iz sveta

21.11.2023. 13:01

The Conversation

Autor: Nova ekonomija

Eksplicitni sadržaji na TikTok-u mogu uticati na mlade

Tik tok Foto: Pixabay

TikTok ima ogromnu količinu eksplicitnog sadržaja, kom deca lako pristupaju. Automatska moderacija na ovoj video društvenoj mreži često ne registruje štetan sadržaj, dok istovremeno greškom ponekad uklanja korisne edukativne materijale, navode istraživači Sonja Petrović i Milovan Savić u svom autorskom tekstu za The Conversation.

Izazovi sa kojima se TikTok suočava u moderaciji sadržaja ukazuju na potrebu za jačanjem medijske pismenosti među mladima i proaktivnom ulogom roditelja u edukaciji o rizicima na internetu, dodaje se u analizi.

Platforma koja je naročito popularna među mladima se suočava sa problemom balansiranja između privlačenja korisnika i očuvanja bezbednog onlajn okruženja.

Korisnici izveštavaju o „nepravdi“ u TikTok-ovoj politici moderacije, posebno kada je u pitanju LGBTQ+ zajednica.

Kreatori sadržaja, s druge strane, uspešno koriste TikTok za promociju pornografskih materijala, što može doprineti „širenju štetnih rodnih stereotipa i nezdravog odnosa prema seksu“.

Takav sadržaj može negativno uticati na mentalno zdravlje i formiranje stavova mladih.

Iako TikTok nudi mogućnosti za širenje pozitivnih i obrazovnih sadržaja, ovi materijali često ostaju u senci senzacionalističkih i provokativnih videa. Postoji potreba za većim fokusom na edukativni sadržaj koji može pomoći mladima da razviju zdraviji odnos prema seksualnosti i identitetu.

TikTok će uskoro objašnjavati zašto i kako preporučuje sadržaj

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.