Vesti iz sveta

22.12.2022. 09:53

Axios

Autor: Nova ekonomija

TikTok će uskoro objašnjavati zašto i kako preporučuje sadržaj

Tik tok Foto: Pixabay

TikTok saopštila je da će uskoro početi da objašnjava korisnicima zašto im preporučuje da pogledaju neki video.

Nova funkcija, za koju se očekuje da će biti predstavljena u narednim nedeljama, deo je namere TikToka da bolje objasni funkcionisanje svog algoritma za distribuiranje sadržaja.

Kako je preneo portal Axios, korisnici će moći da dodirnu dugme sa strane video snimka označenog znakom pitanja, pod nazivom „Zašto ovaj video“.

TikTok će navesti razloge zašto je neki video preporučen korisniku, koristeći podatke o njegovim prethodnim interesovanjima na toj društvenoj mreži.

To uključuje sadržaje koji su nedavno objavljeni, kao o one sadržaje koji postaju sve popularniji kod nekog korisnika.

TikTok se zalagao da delove svog algoritma i odluke o moderiranju sadržaja učini transparentnijim u poslednjih nekoliko godina, jer se suočava sa sve većim nadzorom zakonodavaca o svojim vezama sa Kinom.

Prošle godine, TikTok je saopštio da će prilagoditi svoj algoritam kako bi izbegla previše često prikazivanje istih tipova video zapisa svojim korisnicima.

Godinu dana ranije, predstavljen je i tutorijal o tome kako njegov algoritam bira video zapise za prikazivanje korisnicima.

Ipak, kako se dodaje, vlasti u Sjedinjenim Državama su i dalje skeptične u vezi sa bezbednošću podatka na TikToku.

Takođe, skeptične su i u vezi sa tim da li se preporuke TikTokovih sadržaja sprovode nezavisno od uticaja vlade u Pekingu.

Neke američke države su počele i da zabranjuju TikTok na službenim  uređajima.

Tu je i novi pokušaj da se takva zabrana donese na nacionalnom nivou.

TikTok trenutno prolazi kroz reviziju nacionalne bezbednosti u Komitetu za strana ulaganja u Sjedinjenim Državama (CFIUS).

Kao deo tog procesa, TikTok je iskoristio kompaniju Oracle da nezavisno proveri svoje algoritme i moderiranje sadržaja.

Vlasti u SAD žele da se uvere da nema prisatrasnosti kod preporuke sadržaja na društvenim mrežama, kako bi se zaustavilo širenje dezinformacija.

U skladu sa tim, kompanija Meta je u avgustu objavila nove detalje o tome kako funkcioniše njen video algoritam.

TikTok pokreće sopstvenu akademiju

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.