Regulatorna tela u Evropskoj uniji i Velikoj Britaniji otvorila su antimonopolske istrage protiv Gugla i Mete, nekadašnjeg Fejsbuka, u vezi sa dogovorom o oglašavanju iz 2018. godine koji su navodno potpisali tehnološki giganti. Ove paralelne istrage će ispitati da li je takozvani „Jedi Blue“ sporazum između dve kompanije ometao konkurenciju na tržištima mrežnog multimedijalnog oglašavanja, piše CNBC.
Mrežni multimedijalni oglasi su svi grafički oglasi koji se pojavljuju na veb lokacijama, mobilnim aplikacijama i društvenim medijima.
„Zabrinuti smo da se Gugl možda udružio sa Metom kako bi stavio prepreke na put konkurentima koji izdavačima pružaju važne usluge oglašavanja na mreži“, rekao je izvršni direktor britanske Uprave za konkurenciju i tržišta Andrea Košeli.
On je dodao da ako jedna kompanija ima isto toliki monopol u određenom području, to može otežati startapima i manjinm preduzećima da se probiju na tržište, što na kraju može suziti izbor kupcima.
Regulatorni organ je rekao da želi da utvrdi da li su tehnološki giganti ograničili ili sprečili prihvatanje usluga licitiranja, koji omogućavaju izdavačima vesti da prodaju svoj oglasni prostor na mreži više kupaca u isto vreme, umesto da pojedinačno primaju ponude.
„Metin neekskluzivni ugovor o licitiranju sa Guglom i slični sporazumi koje imamo sa drugim platformama za licitiranje pomogli su da se poveća konkurencija za plasman oglasa. Ovi poslovni odnosi omogućavaju Meti da isporuči veću vrednost oglašivačima i izdavačima, što rezultira boljim ishodom za sve“, rekao je portparol kompanije Meta.
Gugl nije odmah odgovorio na zahtev CNBC-a za komentar.