Evropska unija je najavila nove mere koje zahtevaju od proizvođača električnih vozila iz Kine da registruju svoje proizvode pri uvozu u EU. Ova odluka je deo šire strategije EU za suprotstavljanje kineskim subvencijama električnih vozila, što je tema koja je već dugo predmet sporenja dve ekonomske velesile.
Očekuje se da će ove mere omogućiti EU da retroaktivno primeni carine na vozila uvezena pre zaključenja istrage za zaštitu konkurencije, u pokušaju da zaštiti domaću industriju od masovnog uvoza, piše SCMP.
Ova inicijativa, koja je zvanično objavljena u službenom glasniku EU, ukazuje na to da Evropska komisija ima dovoljno dokaza o subvencionisanju kineskih električnih vozila, što ukazuje na potencijalno narušavanje tržišne ravnoteže unutar EU.
Dodatno, ove mere mogu se tumačiti kao korak ka bržem postupku uvođenja carina, bez čekanja na formalni zaključak istrage.
Reakcija iz Kine na ove mere bila je oštra, sa izjavama da odluka EU nepravedno cilja jednu od njihovih ključnih industrija i da bi mogla negativno uticati na trgovinske odnose.
Kineska trgovinska komora u EU izrazila je razočaranje ovom odlukom, ističući da rast uvoza električnih vozila iz Kine odražava povećanu potražnju unutar Evrope, te poziva na pravedno i nediskriminišuće poslovno okruženje.
Ovaj potez EU dolazi u trenutku kada su trgovinski odnosi između EU i Kine već napeti zbog niza pitanja, uključujući nedavno postignuti preliminarni dogovor EU o zabrani uvoza proizvoda napravljenih prisilnim radom, namenjenih borbi protiv prisilnog rada u regionu Sinkjang.
Dodatno, ovaj potez se pojavljuje u svetlu podataka koji pokazuju smanjenje trgovinskog deficita EU sa Kinom za 27 procenata u odnosu na prethodnu godinu.
Mediatek vodi po količini isporučenih čipova, Apple dominira u prihodima
A šta su to „radioaktivne tarife“ ?