FOTO: Pexels

Evropska komisija: Oko 60% sajtova za trgovinu ne posluje po pravilima

FOTO: Pexels

Postoje nepravilnosti u pogledu poštovanja evropskih propisa o zaštiti potrošača na oko 60 odsto veb sajtova za e-trgovinu, od ukupno 560 pregledanih u bloku, uočili su Evropska komisija i nacionalna tela za zaštitu potrošača iz zemalja članica Evropske unije, a nepravilnosti se pretežno odnose na prezentovanje cena i posebnih ponuda, objavljeno je na zvaničnom sajtu Komisije.


"Kupovina na internetu otvara mnoge mogućnosti za potrošače. Međutim na više od polovine internet stranica pronađene su nepravilnosti, pre svega u pogledu načina oglašavanja cena i popusta", navodi Vera Jurova, evropska komesarka za pravosuđe, zaštitu potrošača i ravnopravnost polova. 

Dodaje da se to mora sprečiti jer dovodi u zabludu potrošače koji na kraju plate višu cenu nego što su nameravali. 

"Zaprepašćena sam velikim brojem veb sajtova na kojima su uočeni ovi problemi, za koje se nadam da su nenamerni. Onlajn trgovci moraju u potpunosti da poštuju propise EU o zaštiti potrošača. Nacionalna tela za zaštitu potrošača će, uz pomoć Komisije, preduzeti potrebne mere za zaustavljanje takvih nepoštenih poslovnih praksi", poručila je Jurova. 

Regulatori za zaštitu potrošača sumnjaju da kod više od 31 odsto veb sajtova koji nude popuste, specijalne ponude nisu istinite ili smatraju da je snižena cena nejasno izračunata. 

Na 211 internet stranica krajnja cena pri plaćanju je bila viša od početne ponuđene cene, a 39 odsto onlajn trgovaca nije pružilo na sajtu odgovarajuće informacije o dodatnim neizbežnim troškovima isporuke, metodama plaćanja, naknadama za rezervacije i drugim sličnim doplatama. 

Po zakonu EU o zaštiti potrošaca trgovci moraju da prikažu cene sa svim obaveznim troškovima, a ako ti troškovi ne mogu unapred da se izračunaju onda mora jasno da se predoči kupcima da oni postoje. 

Istraživanje je takođe pokazalo da na 59 odsto od 560 pregledanih internet sajtova trgovci nisu obezbedili link za lak pristup evropskoj platformi za rešavanje onlajn sporova (ODR), što je takođe obavezno prema zakonodavstvu EU. Platforma ODR omogućava potrošačima i trgovcima da reše sporove bez odlaska na sud. 

Na gotovo 30 odsto veb sajtova su utvrđene nepravilnosti u navodenju informacija o pravu potrošaca na odustajanje od kupovine. Prema zakonu EU, potrošači pri kupovini na internetu moraju jasno da budu obavešteni o svom pravu na odustajanje. 

Evropska komisija će rezultate istraživanja proslediti nacionalnim telima za zaštitu potrošača, koja će zatim preduzimati potrebne mere kako bi se nepravilnosti ispravile i tako osigurala zaštita potrošačkih prava građana Unije.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.