U Evropi sve više ljudi prihvata upotrebu električnih bicikala kao prevoznog sredstva. Primer radi, u Holandiji su električni bicikli već dostigli tržišni udeo od 28 odsto u 2015. godini, od tada se samo povećavao, premašivši 50 odsto u 2021. godini, prenosi Bajk jurop.
Iako su u nekim zemljama oni prihvaćeniji nego u drugim, opšti trend pokazuje stalan rast tržišnog udela električnih bicikala, inovacije prvobitno uvedene devedesetih godina prošlog veka, a čije usvajanje je bilo veoma sporo sve donedavno .
Danas su Evropljani prihvatili elektrifikaciju bicikala, a kada je prodor na tržište dostigao određeni nivo, ostatak tržišta je brzo usledio.
Nemačko tržište je pratilo isti trend kao i Holandsko, a od 2015. do 2021. godine tržišni udeo električnih bicikla porastao je sa 12,3 odsto na 42,5 odsto.
Austrijsko i švajcarsko tržište pokazuju sličan razvoj.
Sve više bicikala u EU, gde je tu Srbija
Jedina dva tržišta koja se u Zapadnoj Evropi ne razvijaju u skladu sa ovim trendom su Španija i Italija.
Oba tržišta su i dalje orijentisana na sportske bicikle, dok ovi dvotočkaši kao prevozno stredstvo imaju neznatnu ulogu.
U Italiji tržište električnih bicikala je pokazalo veoma velike oscilacije u godinama pre 2019. godine, zbog subvencija koje su se primenjivale samo u kratkom periodu.
U drugim zemljama, posebno u Francuskoj, subvencionisanje kupovine električnih bicikla igra važnu ulogu u državnim strategijama ekološke mobilnosti, a danas postoji skoro 300 poreskih podsticaja i premija za kupovinu bicikla širom Evrope koje nude nacionalne, regionalne ili lokalne vlasti.
Kada ćemo početi da vozimo električne automobile?