Evropski parlament podržao je poziv na pooštravanje propisa o bihevioralnom oglašavanju (tzv. mikrociljanje publike) u korist manje nametljiveg marketinga, pozivajući Evropsku komisiju da preduzmu dalje regulatorne mere. One bi, kažu evroparlamentarci, podrazumevale postupno ukidanje do potpune zabrane ove vrste oglašavanja, piše TechCrunch.
Bihevioralno oglašavanje je onlajn tehnika, prikazivanje ciljanih oglasa potrošačima na osnovu prikupljanih informacija o njihovom ponašanju tokom korišćenja interneta.
Poslanici u Evropskom parlamentu takođe žele da korisnici interneta mogu u potpunosti da onemoguće algoritamsko uređivanje reklama.
Zakonodavna inicijativa, koju je uveo Evropski odbor za pravne poslove, sukobiće se direktno sa poslovnim modelom tehnoloških giganata poput Fejsbuka i Gugla.
Poslanici su takođe podržali predlog Komisiji da razmotri mogućnosti za uspostavljanje evropskog entiteta za nadgledanje i izricanje novčanih kazni kako bi se osiguralo poštovanje digitalnih pravila.
Predstojeći paket zakona o digitalnim uslugama (DSA) biće uveden sledećeg meseca.
DSA je namenjen preradi regionalnog pravilnika o digitalnim uslugama, uključujući rešavanje kontroverznih pitanja kao što su odgovornost za sadržaj koji generišu korisnici i dezinformacije na mreži.
Komisija takođe namerava da uvede drugi paket, pod nazivom Zakon o digitalnim tržištima čiji je cilj regulisanje oglašivačkih platformi.