Svet

03.09.2020. 14:07

New York Times

Autor: Nova Ekonomija

Fejsbuk će ipak blokirati političke oglase u nedelji pred izbore u Americi

Tehnološki gigant Fejsbuk saopštio je da će krajem oktobra, pred predsedničke izbore u Americi, blokirati nove političke oglase, između ostalih mera, kako bi smanjio širenje dezinformacija i sprečio bilo kakvo mešanj...

Foto: Pixabay

Svet

03.09.2020. 14:07

Tehnološki gigant Fejsbuk saopštio je da će krajem oktobra, pred predsedničke izbore u Americi, blokirati nove političke oglase, kako bi smanjio širenje dezinformacija i sprečio bilo kakvo mešanje u izborni proces, piše Njujork tajms.

Fejsbuk je danas saopštio da planira da uvede niz promena na svojim mrežama u nedelji pred izbore. 

Kompanija će takođe ojačati mere protiv objava na platformi koje pokušavaju da odvrate ljude od glasanja.

Nakon izbora, blokiraće pokušaje bilo kog kandidata da proglasi lažnu pobedu, preusmeravanjem korisnika na tačne informacije o rezultatima.

„Ovi izbori neće biti uobičajeni za nas“, napisao je Mark Zakerberg, izvršni direktor Fejsbuka.

On je naveo da je zabrinut zbog izazova sa kojima bi se ljudi mogli suočiti prilikom glasanja tokom pandemije i kako bi brojanje glasova moglo trajati danima ili nedeljama, što bi potencijalno moglo dovesti do novih nemira.

Kao rezultat toga, rekao je da „svi imamo odgovornost da zaštitimo svoju demokratiju“.

Fejsbuk i njegove društvene mreže postale su ključno bojno polje, kako za kampanje Trampa, tako i Bajdena. 

Trampova kampanja prikazivala je oglase na ovoj društvenoj mreži koji sadrže navodno lažne optužbe za korupciju u vezi sa Bajdenom. 

Kampanja Bajdena kritikovala je Fejsbuk jer dozvoljava „lažne vesti“, dok istovremeno troši milione dolara za kupovinu oglasa na platformi kako bi privukla birače.

Društvena mreža tvrdi da žele da spreči zloupotrebu. Konkretno, kompanija iz Silicijumske doline želi da izbegne ponavljanje 2016. godine, kada su navodno Rusi koristili platformu da utiču na američko biračko telo deljenjem objava koje promovišu Trampa.

Nakon što su dokazi o ruskom mešanju putem Fejsbuka došli i do kongresa, Zakerberg je potrošio milijarde dolara za zaštitu društvene mreže, unajmio hiljade radnika fokusiranih na sigurnost platforme i sarađivao sa obaveštajnim agencijama i drugim tehnološkim kompanijama kako bi „zaštitio Fejsbuk od stranog mešanja“.

Uprkos tome, Fejsbuk se i dalje suočava sa kritikama jer su domaće dezinformacije o ovogodišnjim izborima ponovo dospele u žižu javnosti. 

Fejsbuk se suočava sa krizom kako bojkot platforme raste

Zakerberg je tada odbio da ukloni veći deo tih lažnih informacija, rekavši da Fejsbuk podržava slobodu govora. Mnogi zaposleni u kompaniji usprotivili su se njegovom stavu.

Pored ograničenog oglašavanja, Fejsbuk je rekao da će na vrhu Njuz fida (News Feed) postaviti ono što naziva svojim informativnim centrom za glasanje, središte za pronalaženje tačnih informacija o tome kako se registrovati za glasanje, i kada i gde to građani SAD mogu da učine.

Kompanija je takođe rekla da će ograničiti broj ljudi kojima korisnici mogu da prosleđuju poruke u svojoj aplikaciji Mesindžer (Messenger) na najviše pet ljudi, u odnosu na više od 150 koliko je to bilo ranije.

Širenje dezinformacija putem privatnih komunikacionih kanala mnogo je teži problem za rešavanje nego na javnim društvenim mrežama, jer su privatne poruke skrivene. Ograničavanje prosleđivanja poruka moglo bi usporiti to širenje.

„Potrebni su zajednički napori svih nas, političkih partija i kandidata, izbornih vlasti, medija i društvenih mreža, a na kraju i glasača, kako bismo ispunili svoje odgovornosti“, rekao je Zakerberg.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.