Fejsbuk je objavio da će 10. jula ugasiti svoju aplikaciju Laso (Lasso), kreiranu da bude konkurent kineskom TikToku, kako bi se fokusirao na sličnu aplikaciju za instagram (Instagram Reels), javlja TechCrunch.
Tehnološki gigant pokrenuo je Laso u novembru 2018. godine kako bi se takmičio sa TikTokom, kineskom aplikacijom za pravljenje i emitovanje kratkih video snimaka.
Aplikacija je bila dostupna samo u Sjedinjenim Američkim Državama i deset drugih zemalja u Latinskoj Americi, a nedavno je dodala podršku na hindiju, ali se u Indiji nije proširila pre gašenja.
Kao TikTok, i Laso je prikazivao video zapise u trajanju do 15 sekundi, dok se u pozadini reprodukuje neka popularna pesma.
Ponovo, kao i kod TikToka, početna strana aplikacije zasnovana je na algoritamski prikazanim objavama koje Laso smatra da bi se dopale korisniku.
Laso se najverovatnije gasi zato što će Fejsbuk integrisati novu funkciju u Instagram, Rils (Reels), koja funkcioniše isto kao TikTok, samo što će imati na raspolaganju čitavu korisničku bazu instagrama, nekih milijardu ljudi.
Takođe, Indija je nedavno zabranila TikTok i ovo će biti prilika da se Instagram Rils proširi na indijsko tržište.
Tokom pandemije TikTok je postao jedna od najpopularnijih aplikacija među mlađim korisnicima, a trenutno ima oko 800 miliona aktivnih korisnika. U poređenju s tim, Laso je imao svega 300.000 korisnika.