Pogoršana nedavnom blokadom Sueckog kanala, globalna potražnja za kontejnerima mogla bi ove godine dostići istorijski maksimum, što će dodatno povećati troškove otpreme, navodi najveći svetski proizvođač kontejnera, a javlja South China Morning Post.
Kompanija China International Marine Containers (CIMC), najveći proizvođač brodskih kontejnera, kaže da je zabeležila rast cena njihovog standardnog kontejnera od šest metara (TEU).
Cena se praktično udvostručila u odnosu na godinu ranije, pa je sada više od 3.500 dolara.
Suecki kanal, glavni plovni put za globalnu trgovinu koji povezuje Sredozemno more i Crveno more, ponovo je otvoren u ponedeljak nakon blokade od skoro nedelju dana.
Ali mogli bi potrajati dani ili nedelje da se reguliše zaostatak koji nastao blokadom, a analitičari su zabrinuti da bi kašnjenja mogla usporiti rukovanje praznim kontejnerima u lukama i dodatno pogoršati nestašicu.
CIMC radi punim kapacitetom od kraja prošle godine, jer su neravnomerni oporavci od pandemije ubrzali kineski izvoz u ostatak sveta i prouzrokovali nedostatak kontejnera kada su porasle pošiljke iz Kine i drugih azijskih zemalja u SAD i Evropu.
Osim rastuće potražnje, još jedan ključni razlog visokih cena kontejnera povezan je sa cenama čelika.
Nedeljne cene proizvoda od čelika u Kini naglo su porasle na sličan nivo iz 2011. godine, prema podacima kineskog Udruženja za gvožđe i čelik.
Prošle godine se neto dobit CIMC-a više nego udvostručila i popela na 806 miliona dolara, uglavnom zahvaljujući unosnom poslu sa kontejnerima koji je prihodima činio oko 23 odsto poslovanja.