Nakon duže regulatorne istrage, tehnološki gigant Gugl (Google) objavio je da je završio kupovinu pionira pametnih satova Fitbita, piše Tech Crunch.
Ogromna količina korisničkih podataka do kojih bi Bugl došao kupovinom Fitbita bila je velika prepreka za regulatorna tela, jer bi njima učvrstio svoju poziciju na tržištu ciljanog oglašavanja.
Količina i intimnost podataka prikupljenih ovom vrstom potrošačkih uređaja znatno su se povećali tokom protekle decenije.
Akvizicija vredna 2,1 milijardu dolara zbog toga je bila uslovljena nizom poteza. EU je posebno upozorila obe kompanije kada je prošlog meseca konačno odobrila njihov međusobni dogovor.
„Obaveze će odrediti kako Gugl može da koristi podatke prikupljene u reklamne svrhe, kako će biti zaštićena interoperabilnost između konkurentskih nosivih uređaja i Androida, i kako korisnici mogu da nastave da dele podatke o zdravlju i kondiciji, ako to odluče“, rekli su evropski regulatori.
Kao deo dogovora, Gugl se složio da neće koristiti Fitbit podatke za svoje oglase tokom narednih deset godina, a Evropska komisija je zadržala pravo da taj rok produži za dodatnih deset godina.
Gugl se takođe složio da pruži pristup nezavisnim programerima Androidovom programskom interfejsu aplikacija (API) kako bi se održala određena konkurencija na tržištu.
Osnovan 2007. godine, Fitbit je brzo postao vodeća kompanija za nosive uređaje za praćenje fitnesa i zdravlja, međutim dolaskom Eplovog (Apple) pametnog sata njihov položaj na tržištu bio je poljuljan.
Gugl kupovinom Fitbita planira da bude glavni konkurent Eplovom pametnom satu.