Svet

13.05.2025. 12:33

Nova ekonomija

Autor: Dunja Marić

Gugl menja svoj prepoznatljivi logo: Kako će posle 10 godina izgledati novi znak najmoćnije IT kompanije

Foto: Pixabay

Svet

13.05.2025. 12:33

Nakon skoro deset godina od poslednjeg ažuriranja, Gugl menja svoju prepoznatljivu „G“ ikonicu. Novi simbol će tako umesto dosadašnjih jasno odvojenih delova u crvenoj, žutoj, zelenoj i plavoj boji, imati mekši prelaz, a svaka boja „prelivaće“ se u narednu.

Gugl je 1. septembra 2015. godine značajno promenio svoj glavni logotip (Google) u moderni font pod nazivom Product Sans. Kao deo tog ažuriranja, ikonica „G“ se promenila iz malog belog slova „g“ na plavoj pozadini u kružni dizajn koji je u upotrebi bio deset godina.

Sada Gugl menja tu ikonicu, tako da više nema četiri jasno odvojene boje. Umesto toga, crvena prelazi u žutu, žuta u zelenu, a zelena u plavu. Ikonica izgleda živopisnije i šarenije, piše portal 9to5google.

Ova promena deluje usklađeno sa prelazom boja u  Guglovom sistemu veštačke inteligencije „Gemini“, dok „AI Mode“ u pretrazi koristi sličan vizuelni prikaz za prečicu.

Nova ikonica već se koristi u aplikaciji Gugl pretraga za iOS sisteme, počevši od ažuriranja koje je objavljeno u ponedeljak, 11. maja. Promena je stigla i na Android u okviru Gugl aplikacije verzije 16.18 (beta). Reč je o suptilnoj promeni koju korisicni možda neće odmah primetiti.

Trenutno se ne čini da Gugl menja svoj glavni logotip sa šest slova, a nije poznato ni da li će logotipi drugih proizvoda biti promenjeni. Teoretski, neki od logotipa u četiri boje, poput onih za Gugl Hrom (Chrome) ili Mape, mogli bi lako da dobiju slične gradijentne prelaze boja.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.