Tehnološki gigant Gugl (Google) najavio je da će ograničiti mogućnosti za targetiranje publike političkim reklamama na uopštenije kategorije, kao što je pol, godine starosti ili poštanski kod.
Portal
The Information navodi da će Gugl onemogućiti mikrotargetiranje publike, ali da će politički subjekti moći da plasiraju reklame u odnosu na kontekst onoga što korisnici čitaju – poput ekonomskih tema.
U svom
saopštenju, Gugl je naveo da politike oglašavanje njegovim servisima zabranjuje lažno oglašavanje i „fejk njuz“, nezavisno od toga da li su poruke političke. Komapnija je takođe najavila da će uskoro objaviti politiku kojom planiraju da se bore protiv „dip fejk“ (deep fake) tehnologije, putem koje se može generisati lažan snimak pojedinca.
Velike tehnološke kompanije su uoči predstojećih predsedničkih izbora u Americi otpočele javnu diskusiju o tome kako će se odnositi prema političkom marketingu na svojim ogromnim platformama.
Tviter (Twitter) je nedavno zabranio svaki vid političkog oglašavanja, ali su njegove politike i dalje samo delimično jasne, obzirom da nisu precizno razgraničile kako će se odnositi prema pitanjima koja su po svom samom svojstvu političke prirode, poput klimatskih promena.
Fejsbuk (Facebook) je sa druge strane odbio da cenzuriše političko oglašavanje na svojim društvenim mrežama, smatrajući da bi time ljudima uskratio izvor informisanja o društvenim pitanjima.
PROČITAJTE JOŠ: