Vesti iz sveta

21.10.2021. 12:01

Netokracija

Autor: Nova Ekonomija

Hrvatski startap Omnisearch osigurao 400.000 evra investicija

Jedan je za vrijeme studiranja na FER-u bio drugom mentor u srednjoj školi, ali tek ih je Marinovo iskustvo u Amazonu i problem na koji je naletio potaknulo da pokrenu zajednički startup na relaciji Zagreb-Vancouver. Marin Smiljanić je na...

Foto: Pixabay

Osnovači startapa Omnisearch, Zagrepčani Marin Smiljanić i Matej Ferenčević osigurali su novu investiciju za zvoj projekat internog pretraživača u iznosu od tri miliona kuna (oko 400.000 evra) preko kompanije GoAhead Ventures, piše Netokracija. Njihova želja je da naprave pretrtaživač za interne podatke koji bi u toj oblasti bio ono što je Gugl na otvorenom internetu.

„Drago nam je što ćemo se priključiti Omnisearchevom timu i podržati ih u misiji unošenja revolucije u enterprise search, tržište koje ostvaruje vrednost od deset milijardi dolara godišnje. Posebno ostavlja utisak iskustvo Marina i Mateja u pogledu tehničkog iskustva koje uključuje i Big Tech startape koji brzo rastu“, rekako je Takeshi Mori, upravljački partner u kompaniji GoAhead Ventures.

Omnisearch omogućava pretragu počev od PDF i Word dokumenata do audio sadržaja, podkastova, prezentacija, kao i video sadržaja. Pretraživač za podkastove napravljen je kako kako bi prikazala tehnologiju.

Ferenčević koji trenutno živi u Zagrebu do skora je bio jedan od prvih inženjera u uspešnom hrvatskom startaupu Memgraph koji je nedavno osigurao 9,3 miliona dolara od Microsofta. Smiljanić trenutno živi u Vankuveru u Kanadi, a radio je u kompaniji  MemSQL, kao i u kompaniji Amazon.

Startapi mogu da računaju na evropski Fond za inovativna preduzeća
Koliko vredi srpski startap ekosistem?

Konkurencija na tržištu pretraživanja u ovoj kategoriji su im ne samo Google site search, nego i kompanije poput Elastica i Algolie, koje svoju glavnu prednost vide u pretraživanju različitih tipova podataka na načiin koji je drugačiji od uobičajenih ( u ovom slučaju tekstualni način pretrage).

„Cilj nam je da integracija sa korisničke strane bude što jednostavnija i intuitivnija. Smatramo da smo u odličnoj poziciji da ostavimo veliki trag u ovom tržišnom segmentu“, navode tvorci pretraživača Omnisearch.

Na velikom tržištu Marin i Matej su se trenutno su se odlučili da se usredsrede na edtech sektorc (primena računarskih tehnologija u oblasti obrzovanja) koji je u Hrvatskoj poznat prvenstveno kroz kompanije Photomatha i Thinkific. Kažu da ta oblast ima eksplozivan rast, naročito tokom pandemije.

Na primer, edukator, predavač ubacuje sve materijale u Omnisearch i integriše search bar na svoju stranicu. Studentima tako daje neuporedivo bolje iskustvo u pretraživanju jer mogu da pronađu informacije u svemu, od videa, teksta, PDF dokumenata.

Domaći startap Tapni dobio podršku Digitalne Srbije
Startapi iz Beograda mogu da dobiju do dva miliona dinara za razvoj inovativne ideje

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.