Svet

15.02.2019. 10:50

Seebiz

Autor: CINS

Huavei povećao prodaju telefona u Evropi za čak 55 odsto

Svet

15.02.2019. 10:50

Kineski pametni telefoni su prošle godine  preplavili Evropu, piše u novom istraživanju kompanije za analizu tržišta Kanalis (Canalys). 

Novi podaci potvrdili su trend koji se dosad tek naslućivao, prenosi portal Seebiz.

Huavei, Ksiaomi i VanPlus, kineski brendovi pametnih telefona, u 2018. godini činili su 32 posto, odnosno gotovo trećinu u ukupnom broju mobilnih telefona prodatih evropskom tržištu. 

Primat drži Huavei s lavovskim udelom od 23 posto i 42,5 miliona dostavljenih uređaja na Starom kontinentu. Oni su u poslednjem kvartalu prošle godine  dostavili su 13,3 miliona uređaja, a time su povećali izvoz za 55 posto u odnosu na 2017. godinu.

Poređenja radi, Epl je u Evropu izvezao neznatno više Ajfona i to tek 42,8 miliona. 

Analitičari predviđaju da će Huavei u Evropi do kraja godine svrgnuti Epl s drugog mesta, baš kao što će to uskoro napraviti u ostatku sveta. 

U opasnosti se nalazi i dosad nedodirljivi Samsung. Južnokorejski Samsung i američki Epl beležili su pad prodanih uređaja u svetu od osam, odnosno 3,2 posto. Huavei je, s druge strane, skočio za 33 posto, a neočekivani skok od 32,2 posto zabeležio je i Ksiaomi.

U pozadini eksplozivnog rasta stoji zategnuta politička situacija između Kine i SAD-a, veruje Ben Stanton, analitičar Kanalisa:

„Zbog tenzija između Kine i SAD-a, kineske kompanije okrenule su se evropskom tržištu, a to je išlo na ruku europskim kupcima. Brendovi kao što su Huavei i Ksijaomi doneli su konkurentnije cene i šokirale svoje evropske rivale“, prokomentarisao je za Verdž.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.