Svet

17.05.2015. 22:48

Quartz, B92

Autor: Nova Ekonomija

Kakvi će biti automobili budućnosti?

Svet

17.05.2015. 22:48

Tokom narednih decenija vozače automobila u potpunosti će zameniti autonomna vozila koja će sama upravljati i zbog toga će nestati milioni radnih mesta, piše sajt Quartz.
Autonomni automobili će do 2025. godine biti uobičajena pojava, a do 2030. će preuzeti monopol. Njihov dolazak će baciti u drugi plan sve ostale inovacije.
Ova novina će dovesti do neviđenog gubitka posla i restrukturiranja cele privrede uz veću produktivnost.
Sa druge strane na ovaj način će se rešiti veliki deo ekoloških problema i sprečiti desetine hiljada smrtnih slučajeva godišnje. 
Industrijski stručnjaci smatraju da potrošači neće moći odmah da priušte ovakve automobile, ali to neće otežati tranziciju. 
A tranzicija je već počela. Elon Musk, generalni direktor Tesla Motorsa kaže da če njihovi modeli iz 2015. godine moći sami da upravljaju 90 odsto vremena. 
Planirano je da se nova tehnologija preuzme kontrolu nad upravljačem, ubrzavanjem i kočenju, kako na autoputu, tako i prilikom „stani-kreni“ gužvi u saobraćaju. I Gugl i Tesla predviđaju da ćete uz pomoć samostalnih automobila moći da uđete u auto, naspavate se i probudite na željenoj destinaciji.
Pored kuće, automobil je drugo najskuplje sredstvo koje će većina ljudi priuštiti i nije čudo što Uber i svi koji pružaju slične taksi usluge brzo dobijaju na popularnosti kao alternativa vlasništva nad automobilom. 
Gotovo 60 odsto anketiranih Amerikanaca je izjavilo da bi se vozili autonomnim automobilom. Međutim, zbog ovoga, niko nije uzbuđeniji od Umbera iz koga su već najavili da će zameniti sve svoje vozače sa autonomnim automobilima.
Sa 9.000 automobila, Umber bi potpuino mogao da zameni sve taksiste u Njujorku, a putnici bi u proseku čekli 36 sekundi za vožnju koja bi koštala oko pola dolara po kilometru. 
Oakva vozila neće dočekati oberučke veliki proizvođači automobila kao što su Tojota, Ford, Dženeral motors jer će im biti teško da prežive pad prodaje. 
Oni su usmereni na proizvodnju miliona automobila u više različitih vrsta kojima se udovoljava ukusu ljudima širom sveta. 
Prognozira se da će većina njih bankrotirati do 2030. godine, a automobili poput Teslinih će napredovati na manjem broju voznih parkova tako što će vozila prodavati operaterima kao što je Uber, nudeći standardizovane modele sa manje ocija. 
Transformacija će pogoditi i sve profesionalne vozače. Biro za statistiku navodi da je 915.000 ljudi zaposleno u delovima proivodnje i fabrikama motornih vozila. 
Kamioni, autobusi, isporuke i taksisti čine gotovo 6 miliona radnih mesta, a skoro sva će nestati u narednih 10-15 godina.
Ali, uprkos otpuštanju i gašenju radnih mesta, eliminisanje potrebe za vlasništvom nad automobilo doneće trilion dolara koji će se koristiti u kojoj neće biti ključni efikasnost, inovacije i nova radna mesta.

Pogled u budućnost

Morgan Stenli procenjuje da bi smanjenje u sudarima bilo 90 odsto, a na taj način bi se spasilo 30.000 života i sprečilo 2,12 miliona povreda godišnje. 
Izbeglo bi se „krstarenje“ ulicama u potrazi za parking mestom, što čini neverovatnih 30 odsto gradskog saobraćaja. 
Parking mesta i autobuska stajališta zastarevaju, a na taj način će se dobiti desetine miliona kvadratnih metara raspoloživog prostora, na kome će moći da se izgrade velelepne nekretnine. 
Ovi autonomni automobili, imaju potencijal da preokrenu trend globalnog zagrevanja i drastično smanje zavisnost od fosilnih goriva. Oni će mahom biti električni i eliminisali bi većinu od 134 milijarde litara benzina koja se iskoristi svake godine u SAD. 
Reciklaža 242 miliona vozila će svakako zahtevati značajne resurse, ali će sa druge strane obezbediti i sirovine koje će umanjiti potrebu za rudarstvom.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Zato se sad, posle 200 godina, ne slaže brojno stanje stoke u bazi podataka i na terenu. Razlog se zna, ja tebi ti meni!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.