Kanadski trgovinski lanac Alimentation Couche-Tard ponudio je skoro 20 milijardi dolara za francuski lanac supremarketa Carrefour, koji je i jedan od najvećih prehrambenih dobavljača u toj zemlji, preneo je SEEbiz. Francuska vlada je zbog ovog poteza izrazila zabrinutost, a kao razlog navodi nezavisnosti u sektoru prodaje hrane i pitanje sigurnosti radnih mesta.
Kompanija Couche-Tard čije je sedište u Kvebeku saopštila je da je za francuskU trgovinu predala neobvezujuću ponudu od 20 evra po deonici, uglavnom u gotovini.
Ona je tako procenila vrednost francuske kompanije na 16,2 milijarde evra (19,72 milijarde dolara).
Carrefour nije najveća kompanija za prodaju robe u Francuskoj po godišnjem obrtu, ali poseduje preko 5.000 maloprodajnih objekata u zemlji.
Posluje u preko deset zemalja, među kojima su i Albanija, Bugarska i Severna Makedonija.
Deonice Carrefoura pri tome su porasle za 17 odsto, dok su deonice Couche-Tarda pale 11,6 odsto.
Kako se navodi, evropski lanci supermarketa suočavaju se sa velikom konkurencijom koja dolazi i od internet operatera kao što je Amazon, pa analitičari sve češće predlažu njihovo povezivanje.
Ponuda kanadske kompanije za francuski lanac supermarketa, pokrenula je i pitanja poput smanjenja troškova nakon konsolidacije.
Couche-Tard inače ima 15 hiljada prodavnica širom Kanade, Sjedinjenih Država, Meksika, Irske, Norveške, Švedske, Danske, Estonije, Letonije, Litvanije, Poljske, Rusije, Japana, Kine i Indonezije.
CRNOGORSKI LANAC SUPERMARKETA PLANIRA DA DOĐE U SRBIJU