Kina razmatra spajanje velikih državnih preduzeća u 40 nacionalnih šampiona u odnosu na sadašnjih 112.
Prema planu zvaničnog Pekinga, deo kompanija bio bi spojen a neke od njih kupile bi druge kompanije, prenosi agencija Frans pres.
„Komitet za kontrolu i upravljanje državnom imovinom (SASAC) izdao je interni dokument da bi promovisao projekat“, rekao je za kinesku novinsku agenciju neimenovani izvor iz kineske vlade, dodajući da će projektom biti ojačana konkurentnost državnih firmi i sprečeno njihovo međusobno „klanje“ na domaćem tržištu, zbog kog te kompanije značajno kaskaju za inostranim konkurentima.
SASAC upravlja državnim kompanijama pod direktnim nadzorom centralne vlasti.
Iako je Kina smanjila državni sektor u odnosu na kraj 1990-ih, državna preduzeća i dalje su dominantna u brojnim granama privrede, uključujući energetiku i telekomunikacije.
Smanjenje broja državnih firmi u skladu je sa obećanjem vladajuće Komunističke partije da će ublažiti dominaciju države u drugoj o veličini svetskoj privredi i dozvoliti da tržište igra odlučujuću ulogu.
Dva najveća proizvođača vozova u Kini, CNR korp i CSR korp najavili su prošle godine spajanje u jedan konglomerat koji bi bio konkurentan inostranim igračima. Sa druge strane, dve najveće naftne kompanije, Sinopek i CNPC, negirale su pisanje medija da planiraju da se spoje.
Spekulacije o talasu spajanja i akvizicija dovele su danas do skoka berzanskog indeksa Šangaj kompozit od tri odsto na sedmogodišnji maksimum.
oduzimaju se stanovi za 1000 evra duga a bahati taksisti mogu desetine hiljada da duguju. uzimajte im automobile ako neće da plate. imaju pare,znam po komšiji taxisti koji ima 2 kuće od zarade na ž.stanici i aerodromu.