Portparol ministarstva spoljnih poslova Kine demantovao je navode da se ta država služi nedozvoljenim subvencijama u industriji električnih vozila, odnosno dotacijama koje bi bile u suprotnosti sa pravilima Svetske trgovinske organizacija, piše Rojters.
Kineske kompanije sve više proizvode električna vozila koja su obično jeftinija od konkurencije, a za koje se sumnja da bi mogli da naštete velikim američkim proizvođačima automobila.
„Novi kineski energetski proizvodi, uključujući električna vozila, veoma su popularni na međunarodnom tržištu… Ne postoje zabranjene subvencije prema pravilima STO. Proizvodi nove energije rezultat su napora preduzeća, a ne vladinih subvencija“, rekao je portparol Mao Ning na redovnom brifingu za štampu.
On je dodao i da je Kina prošle godine izvezla samo 13.000 električnih vozila u SAD.
„Kako (onda) mogu preplaviti američko tržište?“ pitao je portparol.
Ministri finansija G7 (Kanada, Francuska, Nemačka, Italija, Japan, Ujedinjeno Kraljevstvo, SAD) saopštili su nedavno da planiraju da preduzmu dodatne mere protiv, kako su naveli, subvencionisanih jeftinih proizvoda iz Kine, koji preplavljuju zapadna tržišta.
Ove zemlje su zabrinute da bi subvencije koje zvanični Peking odobrava za tehnologije, zelenu energiju, električna vozila ili baterije mogle da ugroze konkurenciju u navedenim sektorima.
Administracija američkog je potvrdio da će povećati carine u nekoliko kineskih sektora, s merama poput četvorostrukog povećanja uvoznih carina na kineska električna vozila (na više od 100 odsto), dok bi se carine na poluprovodnike udvostručile na 50 procenata.
Subvencionisana kineska roba preti tržištu Evrope, ali ne i Srbije