Vesti iz sveta

04.12.2014. 09:44

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Kineska ekonomija mora da nađe nove načine za privredni rast

Kina mora da napravi zaokret i da se odvikne od modela jeftine radne snage i izvozno orijentisane ekonomije kako bi održala rast u narednim godinama.
„I Evropa i Japan moraju da preduzmu akcije kako bi podstakli domaću tražnju i dodatno uravnoteženje globalne ekonomije koje će pomoći privrednom rastu u zemljama koje imaju hronične trgovinske deficite“, izjavio je ekonomista i podsekretar američkog ministarstva finansija zadužen za međunarodna pitanja, Nejtan Šits.
Snažna ekspanzija kineske privrede u protekle tri decenije je, prema njegovim rečima, bila zasnovana na ogromnoj i jeftinoj radnoj snazi, masovnim investicijama i fokusiranosti na izvoznu industriju. 
„Ovo više nije održivi model rasta za Kinu niti za svetsku ekonomiju“, rekao je Šits. 
„Kada je reč o Evropi, oporavak je i dalje slabašan i neujednačen zbog slabe tražnje, a pojedine zemlje se još uvek prekomerno oslanjaju na izvoz za ostvarivanje privrednog rasta. Od ključnog je značaja da zemlje sa velikim spoljnim suficitima i budžetskim prostorom slede mere za podsticanje tražnje, kao što su investicije u infrastrukturu“, zaključio je Šits.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. S jedne strane Tajkun – je, da je njihova firma „prava domaćinska“, da kod njih vlada „domaća atmosfera“, da vole svoju zemlju, i ubiše se da joj ugode da bude rodna i plodna, stiče se zaključak da tajkun nije ništa drugo do dobar domaćin, a sa druge strane je to da je Bizmismen – lopov, prevarant i hoštapler. Retko se spominje u kontekstu sposobnih, radnih i poštenih ljudi.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.