Svet

02.12.2020. 15:51

Al Džazira

Autor: Nova Ekonomija

Kineska sonda sletela na Mesec, počinje da istražuje njegovu površinu

Kineska svemirska letelica "Chang'e-5" uspešno je sletela na Mesec gde će narednih dana istraživati njegovu površinu. Cilj je da skupi dva kilograma uzoraka  Mesečevog tla i donese ga na Zemlju, radi dodatnih ispitivanja, javila...

Foto: Pixabay

Svet

02.12.2020. 15:51

Kineska svemirska letelica „Chang’e-5“ uspešno je sletela na Mesec, gde će narednih dana istraživati njegovu površinu. Cilj je da skupi dva kilograma uzoraka Mesečevog tla i donese ga na Zemlju radi dodatnih ispitivanja, javila je televizija Al Džazira

Ukoliko misija bude uspešna, Kina će postati treća zemlja posle Sjedinjenih Država i Rusije koja je sakupila istraživački materijal sa Mesečevog tla.

To će ujedno biti prva misija tog tipa nakon više od četiri decenije. Poslednja je bila sovjetska misija „Luna 24“ koja je 1974. na zemlju donela oko 200 grama uzoraka za analizu.

Kina je sondu „Chang’e-5“ lansirala iz svoje južne provincije Hajnan 24. novembra.

Narodna Republika Kina je svoje prvo sletanje na Mesec izvela 2013. godine. U okviru svog svemirskog programa, Kina u narednim godinama namerava da sprovede i istraživanje na Marsu.

Prvi objekat koji je napravio čovek i koji je stigao do nekog drugog nebeskog tela bila je sovjetska letelica koja se 1959. godine srušila na površinu Meseca, a slične misije pored SAD, SSSR-a i Kine preduzimali su Japan i Indija.

KINEZI ŽELE DA RAZJASNE NEDOUMICE IZ PRETHODNIH LUNARNIH MISIJA

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.