Vesti iz sveta

26.03.2024. 15:26

Bankar, Vijesti, Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Kineski CRBC na „crnoj listi“ poreskih obveznika u Crnoj Gori

Kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC), graditelj prve deonice crnogorskog auto-puta, nalazi se na crnoj listi poreskih dužnika zbog duga na ime poreza na dodatu vrednost od 11,1 milion evra, pišu Vijesti.

Ministarstvo finansija Crne Gore je u drugostepenom postupku potvrdilo prethodno rešenje Poreske uprave o utvrđenom dugu.

Kompanija se prvi put na crnoj listi poreskih dužnika našla u februaru ove godine, a iznos duga se odnosi na kraj prošle godine.

Poreski obveznik China Road and Bridge Corporation d.o.o. deo stranog društva Podgorica (CRBC) je nakon izvršenog inspekcijskog nadzora, u skladu sa Zakonom o poreskoj administraciji, i utvrđenog iznosa poreskog duga od 11.188.885,05 evra uvršten na ‘crnu listu’ poreskih obveznika za IV kvartal 2023. godine.

Iznos duga odnosi se na porez na dodatu vrednost (PDV).  Rešenje Poreske uprave potvrdio je drugostepeni organ, Ministarstvo finansija, odgovoreno je iz Poreske uprave na pitanja Vijesti koji su razlozi zbog kojih je kineska kompanija CRBC dospela na crnu listu poreskih dužnika, za koje sve poreze ova firma duguje novac, kada je prestala da plaća državi poreze i da li se planira prinudna naplata ovog duga.

Kako navode Vijesti, rešavanje problema velikog poreskog duga ove kompanije je jedan od prioriteta sektora naplate Poreske uprave. Razmatraju se modaliteti u koordinaciji sa nadležnim ministarstvom, i u najkraćem roku će se pronaći rešenje tog važnog pitanja u vidu konkretnih mera i radnji, naveli su iz Poreske uprave.

CRBC je za graditelja deonice auto-puta Smokovac – Mateševo izabran 2014. godine, bez javnog tendera, na osnovu međudržavnog ugovora između Crne Gore i Kine.

Cena izgradnje je tada dogovorena na 809,6 miliona evra, ali je naknadno, sa više aneksa zbog zaboravljenih dodatnih radova, izgradnja koštala oko 900 miliona. Izgradnja je počela u maju 2015.godine i auto-put je trebalo da bude završen u maju 2019. godine, ali je svečano otvoren tek u julu 2022. godine, nakon tri godine i dva meseca zakašnjenja.

Prema poslednjem objavljenom finansijskom izveštaju za 2022. godinu, CRBC je na poslovima u Crnoj Gori ostvario akumulirani gubitak od 294 miliona evra, prenosi portal Bankar.

Poslovi u Srbiji

Kompanija CRBC je u kineskom državnom vlasništvu i gradi infrastrukturne projekte širom sveta. U Srbiji je prisutna od 2010. godine i uglavnom je angažovana na projektima izgradnje puteva i železnice, a poslovi se najčešće sklapaju direktnom pogodbom, bez tendera.

Neki od brojnih poslova te kineske kompanije u Srbiji su, između ostalog i izgradnja kanalizacije i postrojenja za otpadne vode u okviru srpsko-kineskog projekta nazvanog „Čista Srbija“ vrednog 3,2 milijarde evra, tri deonice brze pruge Beograd – Budimpešta, izgradnja Pupinovog mosta koji spaja Zemun i Borču, deonice autoputa kod Beograda Surčin-Obrenovac, kao i deonice autoputa Preljina – Požega u zapadnoj Srbiji i Fruškogorski koridor u Vojvodini.

Kineski „Osmeh Vojvodine“: Kroz ravnicu za 12 miliona evra po kilometru

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.