Svet

12.02.2025. 13:47

Heineken

Autor: Nova ekonomija

Kompanija HEINEKEN N.V. objavila globalne rezultate poslovanja za 2024. godinu

Vizual: Heineken

Svet

12.02.2025. 13:47

Kompanija HEINEKEN N.V. objavila je rezultate poslovanja za 2024. godinu koji pokazuju da je, uprkos izazovnim tržišnim uslovima, ostvarila još jednu godinu stabilnih rezultata i povećanja profita.

U prilog tome govore i ključni pokazatelji: rast prihoda u iznosu od 35.955 miliona evra, organski rast neto prihoda (beia) od 5 odsto sa jakim organskim rastom operativnog profita (beia) od 8,3 odsto. Organski rast ukupnih volumena piva uvećan je za 1.6 odsto, a ukupnih volumena Heineken® piva za 8,8 odsto. Kompanija je ostvarila neto profit u iznosu od 978 miliona evra, što predstavlja organski rast neto profita (beia) od 7,3 odsto.

Osvrćući se na rezultate ostvarene u 2024. godini, Dolf van den Brink, predsednik izvršnog odbora i CEO kompanije HEINEKEN N.V, istakao je da su u prethodnoj godini postignuti stabilni rezultati uz rast i povećanje profita, a volumeni piva rasli su u sve četiri regije, kako u razvijenim tako i u tržištima u razvoju.

„Naša strategija EverGreen oblikovala je poslovanje kompanije na svim nivoima. Premium volumeni su porasli za 5 odsto, predvođeni globalno Heineken® brendom koji je porastao za 9 odsto. Volumeni ’mainstream’ piva porasli su za 2 odsto, na čelu sa vodećim brendovima na našim najvećim tržištima, uključujući Amstel u Brazilu, Cruzcampo u Velikoj Britaniji i Kingfisher u Indiji. Segment ostalih pića porastao je za 4 odsto, predvođen Desperados brendom globalno i Savanna cider-om u Južnoj Africi. Heineken® 0.0 ostvario je rast od 10 odsto, učvršćujući naše globalno liderstvo u segmentu bezalkoholnog piva“, istakao je van den Brink i dodao:

„Bruto uštede premašile su 0,6 milijardi evra, podržavajući ekspanziju operativne profitne marže (beia) za 40 baznih poena. Investicije u marketing i prodaju povećane su za 0,3 milijardi evra, što predstavlja dvocifren organski rast, a uvećali smo i finansiranje naših digitalnih i tehnoloških inicijativa. Fokus na produktivnost kapitala pomogao je u ostvarivanju snažnog slobodnog operativnog novčanog toka, koji je premašio 3 milijarde evra.“

Posmatrajući period pred nama, predsednik izvršnog odbora i CEO HEINEKEN N.V potvrdio je dobru pozicioniranost kompanije da dodatno poveća investicije u marketing i prodaju, kao i druge važne EverGreen strateške prioritete. Prognoza za celu tekuću 2025. godinu je organski rast operativnog profita (beia) u rasponu od 4 do 8 odsto.

U 2025. godini, kao i u narednim godinama, kompanija će nastojati da kroz svoje poslovanje i sprovođenje EverGreen strategije, ostvari uravnoteženi rast.

Investiranje u digitalizaciju, s ambicijom da HEINEKEN N.V zadrži poziciju najbolje digitalno povezanog proizvođača piva, ostaće jedan ključnih fokusa, uz kontinuirano podizanje lestvice odgovornog i održivog poslovanja i dalji razvoj performansi na svim nivoima.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.