Kompanije sve više javno objavljuju podatke o sopstvenim emisijama štetnih gasova, a novi trend podstiče konkurenciju među njima u upotrebi zelenije energije, piše Axios.
Nakon što je francuska vlada prošle jeseni blokirala ugovor o uvozu američkog prirodnog gasa od zbog zabrinutosti oko uloge tog goriva u izazivanju klimatskih promena, manja kompanija zvana Xpansiv dobila je priliv poziva energetskih kompanija koje su želele njene usluge.
Xpansiv koristi podatke i tehnologiju kako bi omogućila kompanijama da kupuju i prodaju proizvode, uključujući prirodni gas, na osnovu toga koliko su čisti.
Upotreba podataka je najvažnija osnova za napore da se smanje emisije, bilo kroz vladinu politiku ili napore privatnog sektora.
„Jedna od osnovnih teorija menadžerske prakse je da ne možete upravljati onim što ne možete izmeriti. Ako ne znate kolike su vaše emisije, kako ih onda merite?“, rekao je Stiven Rotstin, stručnjak u Ceresu, neprofitnoj organizaciji koja podstiče održivije investiranje.
Kina, Evropa, Sjedinjene Američke Države i druge zemlje su se 2015. godine Pariškim klimatskim dogovorom obavezale da će smanjiti emisije štetnih gasova do 2050. godine.
„Sve je veća konkurencija oko toga kako možete da budete zeleniji“, rekao je Brajan Staford, izvršni direktor kompanije Diligent, softverske firme koja se bavi pitanjima upravljanja, uključujući i oblasti životne sredine.