U poslednjih nekoliko dana, brojni korisnici Google Drive-a prijavljuju značajan problem – nestankom podataka sa najpopularnijeg cloud servisa na svetu. Neke od prijava na forumima za podršku korisnicima ukazuju na to da im je obrisano šest ili više meseci vrednog rada, što je počelo da zabrinjava korisnike interneta.
Pojedini korisnici su prijavili da je sinhronizacija sa cloud-om prestala da funkcioniše.
Neki od njih su uspeli da povrate deo podataka koristeći keširane fajlove, a zvanični savet kompanije korisnicima bio je da ne preduzimaju nikakve akcije dok inženjeri Google-a ne pronađu rešenje.
Prošlonedeljna poruka od Google podrške uputila je korisnike da ne vrše nikakve promene u root/data folderima dok traje istraga, odnosno da ne pomeraju i ne brišu podatke iz “DriveFS” foldera na računarima, piše 9to5Google.
Ovaj incident podseća na važnost razumevanja rizika povezanih sa čuvanjem podataka u oblaku. Primeri kao što je požar u evropskom data centru OVH 2021. godine i nedostupnost Google Cloud regiona europe-west9 ranije ove godine ilustruju da čak i velike kompanije nisu imune na probleme sa podacima.
Zaključak je jasan: Iako su cloud usluge izuzetno korisne, neophodno je imati sveobuhvatan plan za upravljanje podacima i razumevanje uslova korišćenja tih servisa.
Korisnici treba da budu svesni da čak i otpremljeni fajlovi ne garantuju njihovu dugoročnu sigurnost i dostupnost.