Američki lanac brze hrane Mekdonalds prvi put je zabeležio pad prodaje na globalnom nivou, i to za 1,5 odsto.
U SAD je kompanija uspela da zadrži nivo prodaje iz prošle godine, a u razvijenim evropskim zemljama poput Francuske i Velike Britanije beleži se pad od 2,1 odsto. Najznačajniji pad od 3,5 procenta je na tržištima zemalja u razvoju, prenosi Blumberg.
Sumnja se da novi trendovi ukazuju da potrošači u Evropi, SAD i Kini ređe posećuju restorane, i kuvajući kod kuće, izbegavaju skuplje obroke. Čak više od 10 odsto pada prodaje je zabeleženo na Bliskom istoku i u Kini.
Uprkos lošim rezultatima, Mekdonalds je u trećem kvartalu ove godine ipak uspeo da ostvari blagi rast prihoda. Od jula do septembra ukupni prihod se povećao za tri odsto u odnosu na prošlu godinu, odnosno dostigao je 6,81 milijardi dinara.
Kompanija navodi da su razlozi za lošu prodaju posledica oružanih sukoba na Bliskom Istoku, kao i pad prodaje u Evropi i Kini.