Nemački sindikat Verdi pozvao je juče zemaljsko osoblje aviokompanije Lufthanza erlajns da od danas u šest ujutru do petka u 23.59 bude održan još jedan u nizu štrajkova na glavnim nemačkim aerodromima, jer nije postignut dogovor u pregovorima o povećanju plata, piše Dojče Vele.
Prethodni, jednodnevni štrajk zemaljskog osoblja Lufthanze održan 20. februara doveo je do poremećaja letova te aviokompanije.
Oko 100.000 putnika bilo je tada pogođeno štrajkom.
Pre toga, štrajk je bio održan i 7. februara.
Zemaljsko osoblje Lufthanze u sredu stupa u štrajk
Ovog puta u štrajku je jedan deo zemaljskog osoblja i Lufthansa tehnika koja je saopštila da štrajk ovoga puta, neće dovesti do masovnih otkazivanja letova niti uticati na putnike jer štrajkuje samo tehničko osoblje koje brine o održavanju aviona.
Od tada, Lufthanza je dala još jednu „poboljšanu“ ponudu, ali Verdi je ponovo odbio ponudu kao „nedovoljnu“, ponavljajući svoje zahteve za povećanje plata za 12,5 odsto ili za minimalno mesečno povećanje od 500 evra, kao i isplatu bonusa zbog inflacije od 3000 evra.
Peta runda pregovora zakazana je za 13. i 14. mart.
Kako štrajkovi utiču na nemačku ekonomiju?
Nemačka centralna banka, Bundesbanka, navela je štrajkove kao jedan od potencijalnih faktora za smanjenje BDP-a zemlje za 0,3 odsto na godišnjem nivou u poslednjem kvartalu 2023, kao i za pad koji se odnosi na celu godinu.
Uoči poslednjeg štrajka Lufthanze 20. februara, Bundesbanka je saopštila da se „ne može isključiti da različiti štrajkovi, između ostalog u oblastima poput železničkog i vazdušnog saobraćaja, smanjuju produktivnost“.
Nemačka vlada je prošle nedelje drastično smanjila svoju prognozu rasta za 2024. godinu.
Posle Japana i Ujedinjenog Kraljevstva i Nemačka ušla u recesiju