Onlajn prodaja u SAD za "Crnoi petak" opala prvi put u istoriji

Foto: Pixabay

Onlajn prodaja tokom "Crnog petka", nezvaničnog praznika potrošnje koji sledi nakon američkog Dana nezavisnosti, po prvi put je opala na međughodišnjem nivou, navodi se u izveštaju kompanije Adobe Analytics-a. Kupci su online navodno potrošili ukupno 8,9 milijardi dolara ove godine, što je malo manje u odnosu na devet milijardi dolara koliko je potrošeno 2020. godine.  

Trend pada mogao je biti uzrokovan porastom rane potrošnje, budući da su neke prodavnice počele sa rasprodajama i promocijama već u oktobru.

"Prvi put ikada, Crni petak je doživeo preokret trenda rasta u odnosu na prethodne godine", rekao je za The Verge analitičar Adobe Digital Insights-a Vivek Pandija.

On je dodao i da potrošači strateški kupuju poklone mnogo ranije u sezoni, kao i da su fleksibilniji u potrazi za najboljim ponudama.

Iako je rana prodaja bila glavni uzrok pada, problemi u globalnom lancu snabdevanja mogu biti značajan faktor.

Prema Adobe izveštaju, obaveštenja o nedostatku zaliha su porasle za 124 odsto od januara 2020. godine, što otežava kupcima da dobiju proizvode koje žele. 

U izveštaju se navodi da su uređaji i elektronika najviše pogođeni ovim problemom, a trenutni nedostatak čipova sigurno ima veze sa tim.

Među najpopularnijim tehnološkim proizvodima tokom Crnog petka bili su Nintendo Svič i Meta Kvest 2 (ranije Oculus).

Do sada su kupci potrošili preko tri milijarde dolara za 19 dana tokom ove praznične sezone, dok je prošle godine, potrošnja premašila tu cifru za svega pet dana sezone.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.