Vesti iz sveta

03.02.2023. 11:25

BBC, CBS News

Autor: Nova ekonomija

Open AI testira pretplatu za“ChatGPT Plus“

Foto: Pixabay

OPEN AI, firma koja stoji iza popularnog čet bota ChatGPT, isprobava pilot pretplatu za „ChatGPT Plus“ u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD), prenosi BBC

Za 20 dolara mesečno, pretplatnici će dobiti pristup platformi čak i u vršnim trenucima kad prijava može da bude otežana, kao i „prioritetni pristup“ novim funkcijama.

Firma planira da proširi uslugu ChatGPT Plus-a , ali će u početku ona biti ponuđena samo onima na listi čekanja.

Besplatna verzija će i dalje biti dostupna, saopštila je kompanija.

ChatGPT je servis zasnovan na veštačkoj inteligenciji koji služi za pisanje i daje „ubedljive, ljudske“ odgovore na postavljena pitanja, koristeći informacije sa interneta.

ChatGPT je privukao pažnju ljudi svojom mogućnošću da oponaša širok spektar stilova pisanja, od pisaca, doktora, rok zvezda, do studentskih eseja.

Muzičar Nik Kejv opisao je pokušaje pisanja pesama u njegovom stilu kao „grotesknu parodiju“.

Osim što se koristi za zabavu, ljudi traže od ChatGPT-a i da napiše veb stranicu i marketinški kopi, da pronađe recepte za hranu i napiše ili proveri programski kod.

Hoće li veštačka inteligencija uzdrmati kreativne industrije

Strahuje se da učenici već koriste ChatGPT za izradu domaćeg zadatka, a neki stručnjaci za sajber bezbednost upozorili su da bi njime moglo da se manipuliše za pisanje zlonamernog softvera poznatog kao malver.

OpenAI je u utorak lansirao alatku za koju tvrdi da može da otkrije da li je tekst napisala ljudska ili veštačka inteligencija, navodi BBC.

ChatGPT trenutno ne pruža nikakve komentare o tačnosti informacija, a postoje primeri gde je dezinformacije predstavio kao činjenicu, piše BBC.

Alatka je takođe ograničena na sadržaje koji su na internetu bili 2021. godine.

ChatGPT javno dostupan od decembra, ali je već prikupio 57 miliona aktivnih korisnika mesečno, u prvom mesecu svoje dostupnosti, piše CBC NEWS. 

Očekuje se da će u januaru premašiti 100 miliona aktivnih mesečnih korisnika, prema novom istraživanju investicione banke UBS.

TikToku je trebalo devet meseci od lansiranja da izgradi toliku korisničku bazu, a Instagramu dve i po godine da dobije 100 miliona aktivnih korsnika mesečno.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.