Vesti iz sveta

28.11.2023. 13:02

Saopštenje

Autor: Čedomir Savković

Otvorena prva fabrika litijuma u Evropi

Za sada će služiti za obuku radnika

Foto: Ralph Hammann - Wikimedia Commons

Landau, Nemačka

Prva fabrika litijuma u Evropi otvorila je kompanija Vulcan Energy u nemačkom gradu Landau. Investicija se odnosi na dobijanje litijuma iz geotermalnih izvora, vredna je 40 miliona evra i deo je projekta „Zero Carbon Lithium“.

U početku će fabrika služiti kao poligon za obuku proizvodnog tima kompanije, dok se početak komercijalne proizvodnje očekuje za dve i po godine, stoji u saopštenju koje je objavila kompanija Vulcan Energy Resources.

„Naša fabrika je spremna za početak proizvodnje. Ovo nije samo dostignuće za Vulcan Energy, to je korak napred za Nemačku i Evropu ka snabdevanju litijumom, koji je neophodan da pomogne automobilskoj industriji da preživi i napreduje u novom električnom dobu, bez kompromisa u pogledu etičkih standarda ili standarda održivosti,“ rekao je Kros Moreno (Cris Moreno), generalni direktor Vulcan Energy.

Projekat će omogućiti proizvodnju litijuma sa „neto nultim ugljeničnim otiskom“, prvim takve vrste u svetu.

Argentina na putu da postane vodeći latino-američki proizvođač litijuma

Litijum će se dobijati ekstrakcijom iz geotermalnog rezervoara slane vode u dolinama gornjeg toka reke Rajne, najvećeg evropskog resursa litijuma, saopštila je kompanija Vulcan Energy.

Kako se navodi, to će biti prve litijumske hemikalije lokalnog porekla proizvedene u Evropi.

Istovremeno, topla geotermalna voda će se koristiti za sisteme grejanja i proizvodnju električne energije.

Tada će se proizvoditi dovoljno litijum hidroksida za baterije za 500.000 električnih vozila. Ova kompanija ima ugovore za kupovinu litijuma sa automobilskim gigantima poput Stelantisa, Folksvagena i drugih.

EU je postavila cilj da sva vozila imaju nultu emisiju izduvnih gasova od 2035. godine, što ukazuje da će Evropi u narednim godinama biti potrebna 57 puta veća potražnja za litijumom, jer će sva nova vozila morati da budu električna.

Fabrika u Landauu je prva sa isključivo domaćom proizvodnjom litijuma, kako bi se obezbedio evropski lanac snabdevanja litijumom za proizvođače električnih vozila (BEV).

Na mapi svetskih dobavljača litijuma pominje se i srbija u kojoj kompanija Rio Tinto planira da otvori rudnik te sirovine u okolini Loznice, ali u tome ne uspeva jer je njen projekat obustavljen nakon velikih građanskih protesta pre dve godine.

Šta novi EU zakon znači za srpski litijum?

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.