Vesti iz sveta

05.04.2018. 11:53

B92

Autor: Nova Ekonomija

Peking je napravio svoju listu američkih proizvoda podložnih novim taksama

Kineske mere u sektorima aeronautike, soje i automobila pogađaju srce SAD ekonomije, gde su sve glasnije osude rasta napetosti koje utiču na kupce i kompanije.

Kao odgovor na privremeni spisak kineskih proizvoda podložnih novim taksama koji je objavila američka vlada, Peking je napravio svoju listu američkih proizvoda u identičnoj vrednosti od 50 milijardi dolara.

Kina ovog puta cilja ključne sektore ili proizvode, koji čine najveći deo 130,4 milijarde dolara vrednog američkog izvoza u Kinu, a posebno soju, automobile i aeronautičke proizvode.

„Kineske uzvratne mere će uticati na trgovinu, kompanije i potrošače“, rekao je Geri Šapiro, predsednik Udruženja potrošača u tehnološkom sektoru, dodavši da će u „borbi slonova“ ceo svet biti na gubitku.

Udruženje američkih proizvođača soje je izrazilo „ogromno nezadovoljstvo zbog eskalacije komercijalnog rata s najvećim kupcem američke soje“ i pozvalo Belu kuću da „ponovo razmotri takse koje su dovele do uzvratnih mera“.

Izvoz američke soje u Kinu je u 2017. iznosio više od 12 milijardi dolara. Kina kupuje 61 odsto ukupnog američkog izvoza soje i više od 30 odsto ukupne američke proizvodnje, navelo je to udruženje.

Američki ministar trgovine Vilbur Ros pokušao je da umanji uticaj kineskih uzvratnih mera. „Stavimo to u perspektivu. Tih 50 milijardi (…) predstavljaju tri desetine procenta našeg BDP-a“, rekao je Ros za CNBC.

On je ponovio i tvit predsednika Donalda Trampa u kom se navodi da je, imajući u vidu više od 500 milijardi dolara uvoza iz Kine, trgovinski rat s Kinom svakako odavno izgubljen.

Strah je opipljiv i u autoindustriji, gde neki proizvođači nemaju fabrike u Kini.

„Podržavamo pozitivan trgovinski odnos SAD i Kine i pozivamo dve zemlje da nastave da vode konstruktivni dijalog“, saopšteno je iz Dženeral motorsa (General Motors, GM), s naglaskom na „međuzavisnost dva najveća svetska tržišta automobila“. GM je u februaru više automobila prodao u Kini nego u SAD.

Kinesko-američki ekonomski savet je naveo da je izvoz u Kinu „ključan za rast američke ekonomije“.

Veliki broj američkih država je od 2006. značajno pojačao svoj izvoz u Kinu zahvaljući pomoći te organizacije koja okuplja firme koje imaju ekonomsku saradnju s Kinom.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.