Vesti iz sveta

19.06.2020. 13:40

Promo

Autor: Nova Ekonomija

PepsiCo 2019. godine poboljšao održivost poslovanja

PepsiCo je smanjio emisije gasova staklene bašte u svom globalnom lancu vrednosti za šest odsto, čime se približio sopstvenom cilju snižavanja emisije štetnih gasova za 20 odsto do 2030. godine, navodi se u Izvešta...

Foto: Promo

PepsiCo je smanjio emisije gasova staklene bašte u svom globalnom lancu vrednosti za šest odsto, čime se približio sopstvenom cilju snižavanja emisije štetnih gasova za 20 odsto do 2030. godine, navodi se u Izveštaju o održivosti PepsiCo za prethodnu godinu.

Emisije gasova staklene bašte smanjena je u celom lancu, uključujući korišćenje poljoprivrednih proizvoda, ambalažu i sam proces proizvodnje, dodaje se u saopštenju.

„Kao globalni lider u proizvodnji hrane i pića, imamo odgovornost da iskoristimo našu veličinu i uticaj kako bismo pomogli u rešavanju dugoročnih izazova, uključujući i suočavanje sa pretnjama našem sistemu snabdevanja, koje su pojačane razvojem COVID-19. Veoma sam ponosan na napredak koji smo postigli, ali jasno je da je potrebno još više“, kazao je Ramon Laguarta,  generalni direktor i predsednik kompanije PepsiCo.

U PepsiCo-ovom Izveštaju o održivosti za 2019. godinu posebno se naglašava napredak u nekoliko oblasti koje kompanija smatra za prioritet, kao što su poljoprivreda, voda, klima, ambalaža, proizvodi i ljudi.

Kompanija u Evropi teži da pruži maksimalnu podršku postizanju neutralnog uticaja na klimu do 2050. godine, zbog čega se uključila u diskusije koje omogućavaju zakonodavne okvire za postizanje tog cilja, uključujući podršku Zelenom sporazumu Evropske komisije (European Commission’s Green Deal).

„U aprilu 2020. godine, PepsiCo je izneo planove za ubrzanje aktivnosti u vezi sa klimatskim promena potpisivanjem UN-ovog dokumenta Ambicija Biznisa za 1,5 stepeni Celzijusa, kao deo dugoročne strategije kompanije za postizanje nulte neto emisije do 2050. godine“, navodi se u saopštenju.

Kroz Program održivog uzgoja (Sustainable Farming Program), kompanija je u 2019. godini sarađivala sa više od 1.500 poljoprivrednika i uzgajivača u Evropi kako bi smanjili uticaj na životnu sredinu kroz povećanje efikasnosti i manju upotrebu resursa.

„Na 14 tržišta širom Evrope, PepsiCo aktivno prati podatke na terenu sa ciljem da pomogne poljoprivrednicima da bolje razumeju kako povećati prinos i kvalitet useva, istovremeno optimizujući potrebne resurse, kao što su voda i đubrivo, što može pomoći smanjenju korišćenja resursa i emisiji efekta staklene bašte“, saopštio je prehrambeni gigant.

PepsiCo je lane dostigao 100 odsto električne energije iz obnovljivih izvora na devet evropskih tržišta, u Španiji, Belgiji, Portugaliji, Italiji, Ujedinjenom Kraljevstvu, Holandiji, Nemačkoj, Grčkoj i Poljskoj.

Samo ugradnjom nove vetrenjače u fabrici za proizvodnju „Tropikana“ proizvoda u Brižu u Belgiji proizvedi približno 40 odsto ukupne potrošnje električne energije na samoj lokaciji, smanjujući emisiju ugljen dioksida za preko 4.200 tona.

Dodatno, tokom 2019. godine PepsiCo je plastične boce učinio lakšim i isprobao postupak „sabijanja naboja“, koji uzrokuje da se grickalice slegnu na dno kesice tokom pakovanja, čime se smanjuje količina ambalaže u upotrebi.

Firma takođe radi na povećanju količine recikliranog PET-a u plastičnim bocama, s ciljem da do 2030. godine 50 odsto recikliranog PET-a iskoristi za plastične boce širom EU.

„Naš dugoročni plan… zahteva agilnost, zajedničku akciju i saradnju, i dok razmišljamo o našem pristupu, odlučni smo da prihvatimo važnu lekciju iz COVID-19 krize: svet je pokazao da može brzo da se adaptira i reaguje kada postoji zajednički cilj. Znamo da je moguća izgradnja održivijeg sistema ishrane i nastavićemo da radimo sa partnerima širom sveta kako bismo pokrenuli promene za bolje sutra.“, izjavio je Simon Loden, direktor za održivost poslovanja u kompaniji PepsiCo

Celokupan izveštaj i prateći materijali dostupni su na OVDE

Ovogodišnji izveštaj prati i Kratak pregled, koji ukratko predstavlja napredak kompanije PepsiCo u odnosu na sopstvene ciljeve održivog poslovanja.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.