Deca u Ujedinjenom Kraljevstvu uskoro će biti podučavana kako da prepoznaju ekstremistički sadržaj i dezinformacije na internetu, prema najavljenim promenama tamošnjeg školskog programa. Nova ministarka obrazovanja Bridžit Filipson najavila je reviziju školskog programa kako bi se „kritičko razmišljanje integrisalo u više predmeta“, a deca dobila alate za borbu protiv „opasnih teorija zavere“.
U okviru ovih promena, učenici bi mogli analizirati novinske članke tokom časova engleskog jezika, kako bi razlikovali izmišljene priče od pravih izveštaja.
Na časovima informatike, mogli bi učiti kako da prepoznaju lažne veb sajtove na osnovu njihovog dizajna, dok bi na časovima matematike analizirali statistiku u odgovarajućem kontekstu, piše britanski Gardijan.
Ova inicijativa najavljena je u sred nemira koji se dešavaju širom Velike Britanije, a koji se organizuju gotovo isključivo onlajn.
Filipson je istakla da je ključno da mladi ljudi steknu znanje i veštine koje će im omogućiti da preispitaju ono što vide na internetu.
Revizija nastavnog programa ima za cilj da stvori „širok, znanjem bogat kurikulum, koji će deci obezbediti potrebne veštine za uspeh u radu i životu“. Ovaj potez se nadovezuje na postojeće napore u regulaciji društvenih mreža, uključujući i tamošnji Zakon o bezbednosti na internetu, koji je usvojen prošle godine, ali koji još uvek nije u potpunosti stupio na snagu.
Planovi za jačanje regulacije društvenih mreža dobijaju na značaju nakon što su nemiri izazvani dezinformacijama na društvenim mrežama stavili u prvi plan potrebu za dodatnim merama.
Primera radi, gradonačelnik Londona Sadik Kan izjavio je da trenutni zakon n“ije adekvatan“, dok novi premijer Kir Starmer najavljuje dalje jačanje regulative.
OpenAI suočen sa ozbiljnim finansijskim izazovima